معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي با اشاره به رشد 38 درصدي درآمدهاي مربوط به ماليات‌هاي مستقيم و ارزش افزوده در لايحه بودجه 92، گفت: محور اصلي لايحه اصلاح قانون ماليات هاي مستقيم، ايجاد شفافيت است .

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا)، حسين وكيلي درباره لايحه اصلاح قانون ماليات‌هاي مستقيم، اظهار كرد: اين لايحه آبان ماه سال گذشته به مجلس ارائه شد و اكنون در كميسيون اقتصادي و ساير كميسيون‌هاي تخصصي در حال بررسي است و به نظر مي رسد پس از تصويب لايحه بودجه سال جاري، بررسي آن سرعت بيشتري بگيرد.
 
وي در ادامه درباره انتقاد نمايندگان نسبت به لايحه تصريح كرد: ممكن است نظرات اصلاحي نسبت به اين لايحه وجود داشته باشد اما بعيد است كليه مواردي كه بررسي شده، رد شده باشد.
 
معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي درباره نقش لايحه در وصول درآمدهاي مالياتي در بودجه سال 92 با توجه به عدم بررسي كامل آن، گفت: با توجه به عدم تصويب لايحه مالياتي، برخي احكامي را كه براي وصول درآمدهاي مالياتي در بودجه 92 لازم بود، در لايحه بودجه 92 لحاظ كرديم.
 
وكيلي با اشاره به اين كه بدون در نظر گرفتن درآمدهاي مربوط به گمرك، درآمدهاي مربوط به ماليات‌هاي مستقيم و ارزش افزوده در لايحه از رشد 38 درصدي برخوردار شده است، ادامه داد: در لايحه بودجه 92 درآمدهاي مربوط به ماليات‌هاي مستقيم، 33 هزار ميليارد تومان و ماليات كالاها و خدمات حدود 11.5 هزار ميليارد تومان پيش بيني شده است.
 
وي در پايان تاكيد كرد: محور اصلي لايحه اصلاح قانون ماليات هاي مستقيم، ايجاد شفافيت است كه متاسفانه به دليل ضمانت اجرايي اين قانون فراريان از پرداخت ماليات نسبت به اجرايي شدن آن مقاومت بسياري دارند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار