یک کارشناس سياست خارجي گفت: نقش ايران در برابر سرکوب معترضان به دیکتاتوری‌های حاکمان در کشورهای اسلامی، روشنگري جامعه جهانی بوده و باید با برگزاری سمينارها و دعوت از نمايندگان کشورها پیام آنها را به گوش جهانیان برسانیم که این یک وظيفه شرعي و انساني است.

" مصطفي قوام " در گفتگو با خبرنگار  سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعتراضات مردمی در بحرین گفت: آمریکا بخشی از منافع خود در منطقه را از طریق این کشور دنبال می‌کند اما پس از گسترش موج عظیم بیداری اسلامی، منافع استکبار جهانی به شدت به خطر افتاده و از سوی دیگر شاه بحرین برای فرار از فشارهای مردمی تلاش می‌‌کند تا اندکی به خواسته‌های مردم توجه کند که این امر آمریکا را به وحشت انداخته است.

وي ادامه داد: در پی سفر وزير دفاع آمريکا به بحرين، ملت این کشور به سیاست‌های مقامات کشورشان اعتراض کردند که این اعتراض‌ها توسط رژیم آل خلیفه به شدت سرکوب شد.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: از یک سو پافشاري رژیم آل خليفه برای تحقق اهداف شوم آمريکا و اصرار مردم براي دریافت مطالبات و رسيدن به حق خود براي ايجاد آزادي و رسيدن به حقوق اوليه باعث افزایش درگیری‌ها در بحرین شده است.

قوام اظهارداشت: علمای بحرین به صراحت اعلام کرده‌اند که مردم این کشور تا رسيدن به مطالبات خود از صحنه خارج نخواهند شد و در اين ميان رژیم آل خليفه نيز ترفندهاي بسیاری برای سرکوب مردم معترض به کار گرفته که مي‌توان به مذاکره آنها با سران قبايل اشاره کرد که به این اقدام به نتيجه نرسيد چراکه آنها نيز متوجه سیاست‌های خصمانه این رژیم دیکتاتور هستند.

وی در ادامه افزود: هر قيام مردمي و بيداري اسلامي برای پایداری بايد توسط مردم به نتيجه برسد چراکه مردم بايد خودشان انقلاب‌شان را عملي کنند تا بتوانند حافظ آن باشند؛ مانند انقلاب اسلامي ايران که مردم خود قيام و با وجود تمام فشارها برای دفاع از آن ایستادگی کردند.

قوام تصریح کرد: نقش ما در بيداري اسلامي این است که به طور غیر مستقیم مردم جهان را آگاه کرده و الگوهاي خود را به آنها تبيين کنیم.

وي در پايان خاطرنشان کرد: نقش ايران در اين ميان، روشنگري جامعه جهانی بوده و باید با برگزاری سمينارها و دعوت از نمايندگان کشورها پیام آنها را به گوش جهانیان برسانیم که این یک وظيفه شرعي و انساني است.

انتهای پیام/
برچسب ها: قوام ، بحرین ، روشنگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار