سفیر کشور عراق در ایران گفت: با وجود مشکلات زیربنایی در برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای ویژه مربیان عراق در ایران می تواند پایه و اساس رفع این مشکلات و اشتغالزایی باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ناصر الربیری سفیر کشور عراق در مراسم اختتامیه اولین دوره آموزش مربیان کشور عراق که در محل مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد افزود: برگزاری این دوره های آموزشی از ثمرات ارتباط خوب و موثر میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق است که می تواند در توسعه مهارت آموزی کشور عراق بسیار تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر پیشرفتی در آموزش های فنی و حرفه ای عراق ایجاد شود به طور قطع مرهون آموزش مربیان، در ایران است تصریح کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که در عراق مشکلات زیر بنایی فراوانی وجود دارد که برگزاری این دوره های آموزشی می تواند اساس رفع این مشکلات شود.

الربیری در ادامه به تفاهم نامه منعقده میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و وزارت کار و امور اجتماعی اشاره و تصریح کرد: مطابق تفاهم نامه مذکور کار آموزش مربیان عراق در ایران آغاز شد که این امر در راستای رسالت هر دو وزارتخانه صورت گرفته به طوری که هر دو کشور ثابت کردند که تفاهم مذکور تنها بر روی کاغذ نبوده و به مرحله اجرا نیز در می آید.

سفیر کشور عراق در ایران خاطر نشان کرد: با توجه به گسترش سفرهای دیپلماسی میان ایران و عراق باید تمامی فرصت ها را در جهت منافع هر دو کشور مغتنم شمرده و از آن در راستای توسعه و پیشرفت بهره برداری کنیم./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار