معاون امورشهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 20 تهران از انتقال يك هزار و 180 واحد صنفي آلاينده اين منطقه به شهرك هاي صنعتي و خدماتي خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران سعيد شيرازي با اشاره به بررسي هاي به عمل آمده از 7 هزار واحد صنفي موجود در منطقه  گفت: تاكنون براي 2 هزار و 604 واحد آلاينده و مزاحم محدوده شهري اخذ راي بند 20 ماده 55 قانون شهرداري انجام شده كه نسبت به انتقال يك هزار و 180 واحد به شهرك هاي صنعتي و خدماتي در موقعيت هاي صنفي پيرامون منطقه اقدام شده است.  
وي صنايع آلاينده را به عنوان تهديدي جدي براي منطقه برشمرد و افزود: شهرك صنفي خدماتي وليعصر(عج) با مساحت تقريبي 55 هكتار و 1016 واحد صنفي و مجتمع صنفي خدماتي خاور شهر به مساحت 26 هكتار از موقعيت هاي صنفي پيرامون منطقه هستند كه خارج از محدوده شهري قرار دارند.  
معاون امورشهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 20 تهران كارخانجات روغن نباتي ورامين، مارگارين، سيمان تهران و ذوب مس را از صنايع آلاينده مهم اين منطقه عنوان كرد و افزود: با توجه به اينكه مديريت شهري منطقه 20 به تنهايي از عهده انتقال صنايع آلاينده مذكور بر نمي آيد تعامل و هماهنگي هاي لازم با نهادها و سازمان هاي مربوطه براي رفع اين مشكل زيست محيطي در دستور كار شهرداري منطقه قرار گرفته است.  /ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار