معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تشکیل شبکه ملی بیماری های تنفسی متشکل از مراکز تحقیقاتی و صنعتی، گفت: این شبکه به تازگی کار خود را آغاز کرده اما قرار است مسوولیت اصلی کاهش بار بیماری ها را برعهده گیرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر مصطفی قانعی با بیان این که برای کنترل بیماری آسم با برخی صنایع مشکل داریم، اظهار داشت: تاثیر آلاینده های هوا و سوخت ها در بروز بیماری آسم در حال پیگیری است اما در برخی موارد به دلیل بهانه تراشی صنایع با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی به تاثیر سبک زندگی در بروز بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های تنفسی اشاره کرد و افزود: تغییر سبک زندگی موجب افزایش بیماری های تنفسی و همچنین سرطان ها شده است.

معاون وزیر بهداشت درباره اورژانس های مربوط به بیماری های تنفسی نیز گفت: اینگونه اورژانس ها در کشور راه اندازی شده و در حال تربیت متخصص اورژانس هستیم.

وی در ادامه به تحقیقات محققان ایرانی اشاره کرد و گفت: طبق تحقیقات، سه درصد مقاله ها در ایران تکراری و 97 درصد آنها اصل است. این مساله نشان می دهد برخی محققان کشور فقط کپی برداری می کنند.

دکتر قانعی خاطرنشان کرد: رویکرد جهان به تولید واکسن های بیماری های غیرواگیر است ما هم می خواهیم در این زمینه سرمایه گذاری کنیم اما دانشمند آن را کم داریم اما اقداماتی در دست اجرا است که شاید بتوانیم در این زمینه کاری کنیم./س
برچسب ها: قانعی ، وزارت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار