با تلاش تیم جراحی عمومی مرکز آموزشی درمانی آیت ا... کاشانی اصفهان یک تومور شکمی با انتشار به داخل IVC (ورید اجوف تحتانی) از شکم بیمار 37 ساله خارج شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان وبنابراعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیمار 37 ساله ای که با کاهش سطح هوشیاری و تشخیص آمبولی در یکی از بیمارستان های جنوب کشور در بخش مراقبت های ویژه بستری و ترخیص شده بود ، پس از پذیرش در مرکز آموزشی درمانی آیت ا... کاشانی و انجام اقدامات تشخیصی لازم ، با تشخیص توده داخل شکم، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

در این عمل 3 ساعته به سرپرستی دکتر مسعود ناظم متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی نوزادان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، توده ای به ابعاد 25*20 سانتی متر که بخشهای داخلی حفره شکم بیمار از جمله ستون مهره ها ، حالب راست ، آئورت شکمی و شریان ایلیاک راست را درگیر کرده بود ، از شکم بیمار خارج شد .

دکتر ناظم در زمینه گفت : این تومور ضمن چسبندگی، به طول 8 سانتی متر به داخل IVC (ورید اجوف تحتانی) قابل نگهداری نبوده و لذا ورید لیگاتور و تومور به طور کامل برداشته شد و به نظر می سد که آمبولی بیمار ، آمبولی تومور بوده نه آمبولی لخته خون.

شایان ذکر است پس از آزمایش پاتولوژی ، تشخیص تومور سارکوم نسج نرم بوده و فعلا بیمار با حال عمومی خوب در حال ادامه درمانهای لازم است./س

برچسب ها: اصفهان ، خارج کردن ، تومور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.