تغییرات اساسی که در چند سال اخیردر دیدگاه نظام سلامت همچون پزشک خانواده ایجاد شده می تواند تحولات بنیادینی را در نظام سلامت پدید آورد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل محمد حسین تقدیسی مشاوره  معاون بهداشتی وزارت بهداشت امروز 18 اردیبهشت در همایش تازه های بهداشت عنوان کرد: تغییرات زیادی در طی سالهای گذشته در دیدگاه های سلامت رخ داده است که این تغییرات تحولات بنیادینی را در برنامه ها نظام سلامت پدیدی آورده است.


وی ادامه داد: دوره ای بیماری های عفونی و واگیر جوامع مختلف دنیا را درگیر خود کرده بودند که با ساز و کارهای سازمان جهانی بهداشت و جوامع مختلف توانستم این بیماری ها مهار کنیم ولی امروز بیماری های غیر واگیر جوامع مختلف را درگیر خود کرده است در واقع سازمان جهانی بهداشت از مشکلی مبنایی سوق پیدا کرده و به عامل اساسی آن که سبک زندگیست رسیده است.

تقدیسی عنوان کرد: تا به امروز به نداشته های جوامع توجه می شد ولی الان به داشته هایمان باید توجه کنیم که در این راستا رویکرد پزشک خانواده مطرح شده  است رویکردی که سلامت محور است و آنچه پزشک خانواده به دنبال آن است کاهش بیماری های غیر واگیر است در واقع تا دیروز که نگاه پزشک به خود بیمار بوده امروز نگاهش به خود بیمار و خانواده اش معطوف می شود.

وی خاطر نشان کرد: این رویکرد جدید رویکردی نوین است که اگر به طور کامل و موفق در جامعه اجرا شود بسیاری از مشکلات درمانی حل خواهد شد./ع2

 

برچسب ها: سلامت ، پزشک ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار