پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي به قلم "ريچارد بيکر" با عنوان " تشديد اقدامات نظامي امريکا و اسرائيل در سوريه ؛ زمينه ساز مداخله هاي بيشتر " مي نويسد:حملات هوايي اسرائيل نشانگر مرحله جديدي از تلاش هاي امپرياليستي براي براندازي دولت سوريه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ، عصر همان روز برخي منابع سازمان ملل متحد از وجود شواهدي درباره استفاده مخالفان سوري از گاز اعصاب سارين خبر داد. اين منابع در واقع به طور مستقيم اتهامات انگليس و امريکا را مبني بر دست داشتن دولت سوريه در ارتکاب چنين حملاتي رد کردند. 

از سوي ديگر سخنگوي کاخ سفيد نيز اعلام کرد حمله اسرائيل با هماهنگي نزديک دولت باراک اوباما رئيس جمهور امريکا صورت گرفت.

سناتور جان مک کين که از حاميان سرسخت جنگ جديد امريکا در سوريه است در واکنش به حمله هوايي اسرائيل به سوريه مدعي شد: به نظر مي رسد اسرائيلي‌ها به آساني قادر به نفوذ در دفاع هوايي سوريه هستند.

مک کين همچنين از حاميان طرح " پرواز ممنوع" بر فراز سوريه است.

دولت سوريه در واکنش به حملات هوايي اسرائيل، آن را نقض آشکار قوانين بين المللي خواند و اعلام کرد اين حملات در واقع همدستي امريکا و اسرائيل را با مخالفان مسلح سوري تاييد مي کند.

به لطف کمک صدها ميليارد دلاري امريکا، اسرائيل اکنون به قدرت نظامي بزرگي تبديل شده است.

به نظر مي رسد افزايش مداخله هاي امپرياليست در جنگ سوريه در حال حاضر بيشتر به دليل تلفات و خساراتي است که نيروهاي مخالف سوري طي هفته هاي اخير متحمل شدند. مگر نه اينکه ارتش آزاد سوريه، ائتلاف ملي نيروهاي انقلابي و مخالف سوريه ، جبهه النصره و ديگر گروههاي مخالف اين کشور از حمايت هاي گسترده امريکا ، انگليس ، فرانسه ، ترکيه ، عربستان سعودي ، قطر و ديگر کشورها برخوردار بودند.

با وجود آنکه امريکا و متحدان آن مقادير قابل توجهي از تسليحات، پول و تجهيزات را براي مخالفان سوري فراهم کرده اند و هزاران تروريست را در ترکيه، اردن و ديگر کشورها آموزش داده اند و تحريم هاي اقتصادي شديدي را نيز عليه سوريه اعمال کرده اند، به نظر مي رسد اين حمايت هاي خارجي، مخالفان سوري را به پيروزي نزديک نکرده است.

اکنون زمان فعاليت جنبش هاي ضد جنگ، جنبش هاي مردمي و همه کساني که طرفدار برقراري عدالت هستند فرا رسيده است تا مقابل تبليغات جنگي واشنگتن بايستند و يکصدا بيرون راندن امريکا از خاور ميانه و پيشگيري از بروز جنگ جديد عليه سوريه را فرياد زنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
الله اکبر الله اکبر الله اکبر اماده ایم اماده ایم ای رهبر فرزانه بادشمنان بجنگیم
آخرین اخبار