وزراي فرهنگ کويت و تاجيکستان با محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور ديدار كردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي پيش از ظهر امروز ( چهارشنبه) در حاشيه نخستين اجلاس وزراي فرهنگ مجمع گفتگوي همکاري آسيا ، در ديدار وزراي فرهنگ تاجيکستان و کويت که به صورت جداگانه انجام شد، خواستار گسترش سطح مناسبات فرهنگي و همکاريهاي دوجانبه و چند جانبه ميان کشورهاي منطقه شد .

معاون اول رئيس‌جمهور در ديدار وزير فرهنگ کويت با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد همکاريهاي خود را در تمامي زمينه‌ها به خصوص در بخش فرهنگي با کويت ارتقاء دهد، اظهار اميدواري کرد : گسترش همکاري فرهنگي دو کشور منشاء خير و تحول براي دو ملت باشد .

وزير فرهنگ کويت نيز در اين ديدار با قدرداني از تلاشهاي جمهوري اسلامي ايران براي پيشبرد اهداف مجمع گفتگوي همکاري آسيا خاطر نشان کرد : کويت احترام فراواني براي دولت و ملت ايران قائل است و نسبت به جايگاه و نقش موثر جمهوري اسلامي ايران در ايجاد صلح ، دوستي و ثبات در منطقه واقف است .

وي افزود : نقش و موضع‌گيري جمهوري اسلامي ايران در آزادسازي کويت هيچگاه از يادها فراموش نخواهد شد .

معاون اول رئيس‌جمهور همچنين در ديدار وزير فرهنگ تاجيکستان نيز با اشاره به نقش مهم ايران ، تاجيکستان و افغانستان در حفظ فرهنگ و گسترش زبان فارسي گفت : اين سه کشور بايد تلاش خود را براي گسترش اين زبان شيرين در سراسر جهان افزايش دهند .

رحيمي همچنين با اشاره به تاسيس بنياد سعدي در ايران خاطر نشان کرد : اين بنياد به دنبال گسترش و احياي زبان فارسي در تمامي کشورها است و اميدواريم تاجيکستان نيز در پيشبرد اهداف اين بنياد نقش موثري ايفا کند .

وزير فرهنگ تاجيکستان هم در اين ملاقات ضمن قدرداني از برگزاري اجلاس وزراي فرهنگ مجمع گفتگوي همکاري آسيا، خواستار گسترش همکاريهاي دو کشور در بخش فرهنگي و احياي زبان فارسي شد .
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار