رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: هرم سنی کشور به سوی افزایش جمعیت میان‌سال پیش می‌رود که تهدیدی برای اقتدار ملی ایران است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بیان این مطلب افزود: ما با خطر سونامی پیری جمعیت روبه‌رو هستیم که اگر تدبیری اندیشیده نشود در چاله جمعیتی قرار می‌گیریم.
کبری خزعلی گفت: به زودی گزارش عملکردی از عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی حوزه زنان به محضر مقام معظم رهبری ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: در این جلسه گزارشی از شورای عالی فقه و تشکیل آن ارائه می‌شود. تقاضای تشکیل شورای فقه از چهار سال قبل مطرح شد تا بعضی از مسائل که در عمل از لحاظ فقهی و حقوقی در مورد آن‌ها دچار خلأ هستیم، بررسی شود؛ در‌حالی‌که در آیات شریفه و منابع وحیانی منابع حقوقی آن وجود دارد که می‌تواند مشکلات حقوقی را حل کند. خزعلی ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری مسئولان جامعه وظیفه دارند مردم را آزاد بگذارند و به فرمایش ایشان اولین کار این است که فشار و تحمیل کنترل جمعیت را بردارند؛ چراکه نه‌تنها بحران جهانی جمعیت را برای کشور ایجاد می‌کند که اقتدار ملی کشور را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ بسیاری از مشکلات مانند گرانی نیز از کمبود جمعیت حاصل می‌شود و باید جلوی این ضررها گرفته شود/س


برچسب ها: هرم سنی ، کشور ، خطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.