با هجوم سوسکهای چوبخوار هزار و 260 هکتار از منابع طبیعی دشت برم کازرون دچار خشکیدگی بیشتر از 50 درصدی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، مهندس جواهری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان فارس گفت: بیش از 600 هکتار از درختان این منطقه بین 70 تا 75 درصد و660 هکتار بین 50 تا 75 درصد با خشکیدگی مواجه شده است.

خشک شدن درختان در این منطقه با هجوم سوسکهای چوبخوار وقارچهایی که منجر به ذغالی شدن درختان می شود اتفاق افتاده که عامل اصلی آن گرما است.

جواهری تاکید کرد در این منطقه حدود 30 هزار هکتار مراتع طبیعی وجود دارد که اگر هجوم سوسکهای چوبخوار وبه تبع آن قارچهای که منجر به ذغالی شدن تنه درختان وخشکیدگی آن میشود کنترل نشود احتمال خشک شدن تمام درختان این 30 هزار هکتار مرتع وسرایت به سایر نقاط استان وکشور وجود دارد .

جواهری افزود: این معضل در تمام استانهایی که در محدود ه رشته کوهزاگرس قرار دارند دیده میشود و برای جلوگیری از خشک شدن این ثروت ملی عظمی جدی لازم است که دولت مردان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان فارس افزود: گونه های جنگلی دیگری همچون بادام کوهی، کیالک و ارژن در این منطقه در حال از بین رفتن است و اداره کل منابع طبیعی استان فارس با همکاری دانشگاه شیراز مبادرت به پایش بخش عظیمی از درختان این منطقه کرده ودر ختانی که دچار ذغالی شدن هستند قطع ودر همان محل دفن می شوند تا به سابیر درختان آسیب جدی وارد نشود.

وی افزود : این منطقه زیستگاه بسیار مناسبی برای انواع حیوانات بوده است وبرای نجات از خشکسالی اش باید همه مشارکت داشته باشند ./س

برچسب ها: سوسک ، چوبخوار ، کازرون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.