جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی به سوریه از شورای امنیت خواست تا به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای اقدام تجاوزکارانه رژیم غاصب صهیونیستی  علیه سوریه را محکوم کرد و آن را نقض آشکار  اهداف و اصول منشور ملل متحد خواند.

جنبش عدم تعهد در این بیانیه که توسط مرکز هماهنگی این جنبش در نیویورک صادر شده، ضمن محکوم کردن اقدام رژیم جعلی صهیونیستی در تجاوز به حریم هوایی سوریه و حمله به تاسیسات این کشور، از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد تا اقدامات ضروری را برای جلوگیری از تکرار آن به عمل آورد.

مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد تاکید کرد: در اثر حملات رژیم غاصب صهیونیستی، تخریب‌های گسترده‌ای در برخی تاسیسات متعلق به نیروهای نظامی سوریه و در مناطق مسکونی نزدیک آن به وجود آمده و باعث کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از نظامیان و غیر نظامیان شده است.

جنبش عدم تعهد خاطرنشان کرد: این جنبش اقدام رژیم جعلی صهیونیستی را نقض آشکار قوانین بین‌المللی، تجاوز به حاکمیت سوریه و نقض اصول و اهداف منشور ملل متحد می‌داند.

مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به مسئولیت‌های خود در محکوم کردن این تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه سوریه عمل کند و اقدامات ضروری را برای جلوگیری از تکرار این گونه حملات به عمل آورد.

جنبش عدم تعهد همچنین از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد تا رژیم جنایتکار صهیونیستی را به خاطر اقدام به تجاوز و عواقب آن به واسطه اجتناب از بدتر شدن شرایط در منطقه از جمله احتمال ایجاد جنگ گسترده منطقه‌ای که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید کند، وادار به پاسخگویی کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: جنبش ، عدم ، تعهد ، سوریه ، صهیونیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار