به گزارش
اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،هر وسیله ی رایانه ای که تولید می شود همراه خود ویژگی های جدید را به کاربرانش می دهد،برای مثال تولید سیستم عامل ویندوز باعث شد تا کاربران نیاز به نوشتن دستورالعمل ها نداشته باشند و یا اختراع تلفن همراه باعث شد تا فرد در هر مکانی به تلفن دسترسی داشته باشد.
اما در خصوص عینک گوگل این مطلب صدق نمی کند.هرچند که این اختراع می تواند سرآغاز ایجاد تحولی در زمینه تولید لوازم الکترونیکی باشد اما ویژگی های گنجانده شده در آن پیش از این نیز در دسترس کاربران قرار گرفته و از آن استفاده شده است.
برای مثال عینک گوگل می تواند عکس بگیرد یا فیلم ضبط کند که این قابلیت پیش از این با کیفیتی دو چندان نسبت به محصول یاد شده در تلفن های همراه قرار داده شده و یا امکان اتصال به اینترنت که امروزه در اکثر لوازم رایانه ای گنجانده شده است.همه ی ویژگی های این عینک که بررسی می شود نمونه ی مشابهی داشته اند و خلاقیت برای تولید یک قابلیت جدید در آن مشاهده نمی شود.البته این به معنای بی استفاده بودن عینک نیست،اما می تواند یک نقص بزرگ برای محصولی که بمب تبلیغاتی آن دنیا را تحت تاثیر قرار داده باشد و نشان دهد که این اختراع تنها کپی برداری از یکسری محصول دیگر بوده است.