معاون اول رئيس‌جمهور از پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران براي همکاري‌هاي فرهنگي ميان اعضاي مجمع گفتگوي همکاري آسيا با هدف تقويت مناسبات خبر داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم اختتاميه نخستين اجلاس وزراي فرهنگ مجمع گفتگوي همکاري آسيا(ACD) که در تالار زرين هتل آزادي تهران برگزار شد، با تاکيد بر اينکه مجمع گفتگوي همکاري آسيا بايد منافع خود را بر پايه همگرايي بيشتر فرهنگي و اجتماعي جستجو كند، گفت: مجمع بايد براساس فلسفه وجودي و اهداف تاسيسي، با ايفاي نقشي سازنده و موثر در"هم‌افزاييِ" توان و امکانات خود، حل مشکلات و چالشهاي منطقه‌اي و بين‌المللي را وجهه همت خود سازد.

معاون اول رئيس‌جمهور افزود: اگر اعضاي سازمان گفتگوي همکاري آسيا با تلاش جمعي و تعاملات چندجانبه، امکانات بالقوه بخش‌هاي فرهنگي و هنري خود را بالفعل كنند، بعنوان نهادي غيرسياسي از ظرفيت مناسب ايجاد تحول و پيشرفت در تعامل و افزايش سهم جهاني فرهنگ اين منطقه برخوردار خواهند بود.

نياز به ساختاري منسجم تحت عنوان دبيرخانه فرهنگي گفتگوي همکاري آسيا

رحيمي خاطرنشان کرد: اين مهم نيازمند وجود ساختاري منسجم تحت عنوان دبيرخانه فرهنگي گفتگوي همکاري آسيا است که قادر باشد ضمن اشراف کلي به فرهنگ اين قاره، به طراحي پيش نيازهاي مرتبط با مسائل آن بپردازد و به عنوان عاليترين نهاد هماهنگ‌سازي، با تمرکز بر طرحهاي همکاري‌هاي فرهنگي کشورهاي عضو، به نحوه عملياتي نمودن تصميمات گروه نيز اهتمام ورزد.

وي ادامه داد: تشکيل اين دبيرخانه همچنين فرصتي مناسب و اقدامي لازم براي توسعه نهادينه‌کردن سازوکارها، تضمين اجراي مصوبات "گروهِ كاري فرهنگي"‌ و افزايش ضريب تاثيرگذاري فرهنگي آسيا در فرهنگ بين‌الملل در سطوح فعاليتهاي هنري، فرهنگي، علمي و پژوهشي خواهد بود.

اجلاس وزراي فرهنگ مجمع گفتگوي همکاري آسيا نقطه عطف در گسترش دوستي و همبستگي

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه با بيان اينکه اين اجلاس با تلاش و عزم شركت‌كنندگان و اراده رهبران و دولت‌هاي عضو، نقطه عطفي در گسترش دوستي و همبستگي، تقويت همکاري‌هاي فيمابين و تقريب ملل آسيايي خواهد بود، اظهار اميدواري کرد با کوشش هماهنگ و سازماندهي مجدد برنامه‌ها و نيز تعيين اولويتها، شاهد مجمعي قوي در تمامي عرصه‌ها، بويژه در بخش فرهنگي باشيم.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار