دبیر همایش دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص) گفت: با توجه به وضعیت جهان امروز به خصوص جهان اسلام بهترین شیوه برای ایجاد یک الگوی جهان شمول از دیپلماسی تمسک به الگوی دیپلماسی پیامبر(ص) است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، داوود عامری دبیر مجمع جهانی صلح اسلامی در اجلاس بین المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: جهان امروز به رغم پیشرفت‌های بزرگی که در عرصه علوم مختلف به دست آورده هنوز نتوانسته با ترسیم یک راه خردمندانه به سوی صلح و آرامش جهانی برود و این به دلیل قدرت بدون عدالت حاکم بر جهان است.

وی ادامه داد: عده‌ای با دین‌ستیزی از نشر آموزه‌های دینی جلوگیری می‌کنند اما ما با الگوی عملی و علمی پیامبر(ص) در برخورد با اقوام که برپایه عدالت و تعامل و گفتگوی متقابل رفتار می‌کنیم و برخورد فیزیکی را به عنوان آخرین گزینه در مقام دفاع از کیان اسلامی می‌دانیم، و در مقابل این دین ستیزی‌ها می ایستیم.

دبیر این اجلاس تصریح کرد: با توجه به وضعیت جهان امروز به خصوص جهان اسلام بهترین شیوه برای ایجاد یک الگوی جهان شمول از دیپلماسی تمسک به الگوی دیپلماسی پیامبر(ص) است.
 
عامری وظیفه نخبگان دینی درسراسر جهان را مطالبه علمی و شیوه دیپلماسی پیامبر و شناخت شاخصه‌های قدرت نرم دانست و خطرنشان کرد: تک تک افراد این کره خاکی حق دارند در سایه تالی پیامبر اعظم(ص) مسیر حق را طی کرده و این مهم محقق نخواهد شد مگر با تلاش نخبگان که مجمع جهانی صلح اسلامی تلاش کرده با بهره گیری از توان جمعی ادبیات دیپلماسی را با تأسی از سیره پیامبر اعظم(ص) فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار