معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت برای اجرای راه‌آهن چابهار- مشهد، 680 میلیارد تومان مصوب کرده که این نشان از اهمیت این محور در جابه‌جایی کالا و مسافر دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، محمود میری اظهار داشت: اگر کریدورهای شمال - جنوب، شرق به غرب تکمیل شود قطعاً گام بزرگی در راستای توسعه زیربناهای سیستان و بلوچستان برداشته شده است

وی افزود: اتصال راه‌آهن چابهار - مشهد برای توسعه منطقه و کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که اواخر سال گذشته، دولت مصوبه‌ای را با 680 میلیارد تومان برای این پروژه مصوب کرد که در تسریع روند اجرایی این پروژه تأثیر بسیار خوبی دارد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان از افتتاح باند دوم فرودگاه زاهدان خبر داد و گفت: به زودی با فعال کردن باند دوم فرودگاه زاهدان، شاهد تحول چشمگیری در این قسمت خواهیم بود.

میری با بیان اینکه به لحاظ توسعه سیستان و بلوچستان نیازمند انرژی است ادامه داد: انتقال گاز از عسلویه انجام شده، خط لوله صلح نیز فعال و از اینجا به کشور هندوستان صادر می‌شود که این موقعیت استراتژیک استان مرزی سیستان و بلوچستان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: امسال وزارت نیرو در زمینه حل مسائل آب این منطقه تلاش بسیاری کرد به طوری که در لایحه بودجه امسال، سه طرح جدید ارائه شده است که یکی از آنها طرح شیرین‌سازی انتقال آب از دریای عمان است که امیدواریم در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به زلزله اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: نداشتن خسارت جانی در پی این زلزله 7.7 ریشتری به آن معنا نیست که ساختمان‌های ما مقاوم بوده چرا که 49 درصد واحدهای مسکونی سراوان قبل از زلزله تخریبی بوده‌اند و بازسازی آنها نیازمند اعتبار و توجه ویژه است.

میری خاطرنشان کرد: در زمینه مهندسی عمران و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی باید تکنولوژی جدید تولید و شرکت‌های دانش بنیان را فعال کنیم./س

 

برچسب ها: راه آهن ، چابهار ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.