تفاهم نامه ایجاد پژوهشکده فناوری اطلاعات در دانشگاه قم با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، بر اساس این تفاهم نامه که بین پژوهشکده فناوری اطلاعات ایران ، سازمان فناوری اطلاعات استان و دانشگاه قم به امضاء رسید، پژوهشکده فناوری اطلاعات در قم راه اندازی می شود.

همکاری در راه اندازی دانشگاه فناوری اطلاعات،ایجاد آزمایشگاه های مرجع و کمک در ارتقاء کاربرد فناوری اطلاعات از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درمراسم امضاء این تفاهم نامه ، با بیان اینکه دانشگاه ها باید از نگاه آموزشی مطلق خارج شوند گفت : گسترش پژوهش در دانشگاه ها و تبدیل اطلاعات به محصول توان کشور را در عرصه علمی و پژوهشی و فناوری های نوین افزایش می دهد .

آقای نامی با اشاره به صرفه و بازده اقتصادی قدرت انتقال و ارتباط بالای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز بیشتر نیازهای علمی و اطلاعاتی افراد مختلف در دنیا از طریق فضای مجازی بدست می آید.

وی تصریح کرد : حوزه فناوری اطلاعات این امکان را در اختیار جامعه علمی و دینی کشور قرار می دهد تا بتواند با بهره گیری بهینه از بستر فناوری اطلاعات ، دستاورد ها / طرح های علمی و دید گاه های ارزشی و آرمانی خود را به دنیا معرفی کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.