امام جمعه دماوند گفت: نقش عناصر استکبار همچون اسرائیل، آمریکا در تلاش برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان عیان در نبش قبر "حجر بن عدی" است.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: نبش مزار مطهر صحابه رسول الله (ص) و یکی از شهدای صدر اسلام یعنی حجربن عدی الکندی دل هر انسان مؤمن و مسلمانانی را به درد می آورد.

وی ادامه داد: نبش مزار مطهر حضرت حجر بن عدی، شنیع ترین اقدام هتاکانه ملعونان عضو گروه های افراطی بعد از تخریب قبور اهل بیت (ع) است.

علاءالدینی افزود: بی شک نبش مزار صحابه ای که در بند و زنجیر دشمنان اسلام بوده و با پیکری غرق به خون در مزارش آرمیده بود، هدفی جز ایجاد تفرقه در میان مسلمانان را دنبال نمی کند.

امام جمعه دماوند با اشاره به آخرین وصیت حضرت حجر بن عدی پیش از شهادتشان اضافه کرد: این شهید سرافراز اسلام پیش از اقدام عمال معاویه نسبت به شهادت ایشان وصیت کرده بودند که "بعد از شهادت زنجیر از دست و پایم بر ندارید و مرا با همان پوشش غرق به خون در قبر جای دهید، چراکه می خواهم روز قیامت با همین هیبت مقابل معاویه باشم".

وی با تکیه به روایاتی از سید و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع)، ولایت مداری، نیکی به مادر، مستجاب الدعوه بودن، خداترسی، پرداختن به عبادت و روزه فراوان را از ویژگیهای بارز اخلاقی این شهید گرامی اسلام خواند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.