جان کری در دیدار با ولادیمیر پوتین به وجود اختلافات اساسي بين واشنگتن و مسکو برسر برخي مسائل اذعان کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران جان کری وزیر امورخارجه امریکا که به روسیه سفر کرده است ساعتی پیش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

در این دیدار که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و یوری اوشاکوف مشاور امور بین الملل کرملین نیز حضور دارند، وزیر خارجه آمریکا گفت: روسیه و آمریکا برای همکاری مشترک با هدف مقابله با افراط گرایی در سوریه آمادگی دارند.

در ادامه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به وجود اختلافات اساسی بین واشنگتن و مسکو برسر برخی مسائل اذعان کرد که به موضوع سوریه اشاره دارد.

جان کری همچنین در سخنانی متناقض افزود: آمریکا با روسیه برای ایجاد ثبات منطقه ای، مبارزه با افراط گرایی و بحران سوریه که می تواند به کل منطقه سرایت کند علاقمندی مشترک دارند.

وی گفت: کشورهای ما زیر بیانیه ژنو (سی ام ژوئن 2012 ) را امضاء کردند و به این ترتیب راه مشترک در حل بحران سوریه تقسیم شده است از این رو امیدوارم بتوایم این موضوع را عمیق تر بررسی کنیم تا راه حل مشترک برای حل بحران سوریه نهایی شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود: اوباما بی صبرانه منتظر امکان دیدار با شما در حاشیه اجلاس گروه هشت است.

جان کری صبح امروز با استقبال سرد مقامات روسیه وارد مسکو شد و با حضور در کنار دیوار کرملین به یابود سرباز گمنام جنگ جهانی دوم گل اهداء کرد .

کارشناسان معتقدند: با توجه به اختلافات روسیه و آمریکا در موضوع بحران سوریه وزیر خارجه آمریکا در دستیابی به اهدافش ناکام مسکو را ترک کند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفرش به روسیه با شماری از نظامیان بازنشسته ارتش این کشور در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

 کری پس از دیدار با نظامیان بازنشسته ارتش روسیه طی مراسمی در شهر مسکو بر مزار سرباز گمنام دسته گل قرار داد.
برچسب ها: امریکا ، روسیه ، بحران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار