فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه اعلام کرد اين کشور تهديدهاي القاعده در مغرب اسلامي را جدي مي گيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ؛ ابو عبيده يوسف العنابي رئيس شوراي رهبري القاعده در پيام ويديويي که بيست و پنج آوريل ضبط شده بود و روز سه شنبه در اينترنت منتشر شد از مسلمانان جهان خواست به منافع فرانسه در همه جاي دنيا حمله کنند. 

العنابي مداخله نظامي فرانسه در مالي را حمله به اين کشور مي داند و به همين علت از ديد او فرانسه گناهکار است. اولاند گفت :  با مداخله نظامي فرانسه در مالي، القاعده در مغرب اسلامي متحمل خسارات سنگيني شد ولي شبکه هاي القاعده در خارج از مالي هم وجود دارند. 

وي افزود : بنا براين ما بر اين باوريم بايد تا زمان لازم به مداخله در مالي ادامه دهيم حتي اگر حضور نيروهاي ما در اين کشور کاهش يابد. ما همچنين بايد در خصوص اوضاع در اطراف مالي هوشيار باشيم و به مبارزه با تروريسم ادامه دهيم. 

وي افزود :  من ياد آور مي شوم حمله اي عليه منافع ما در طرابلس صورت گرفت بنا بر اين تهديد تروريستي از بين نرفته است. به همين علت است که ما مي خواهيم همه کشورهاي اروپايي با اين تهديد مقابله کنند. فرانسوا اولاند همچنين اعلام کرد نشست بسيار مهمي درباره مالي پانزده مه برگزار خواهد شد.

برچسب ها: اولاند ، القاعده ، مغرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار