رضا شهلائی کوهنورد کشورمان هم اکنون در ارتفاع 66000 متری کانچی جونگا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، رضا شهلائی کوهنورد کرمانشاهی از نیمه دوم فروردین سال جاری به جهت صعود به قله کانچی جونگا که ارتفاع بالای هشت هزار متری دارد، راهی پاکستان شده است و  هم اکنون وی در ارتفاع 6600 متری این قله قرار دارد.

در ادامه گزارش آمده است، وی به همراه یک تیم بین المللی در تلاشند تا این قله مرتفع جهانی سومین کوی بلند جهان را فتح کنند که با توجه به گزارشاتی که از او ایمیل شده است شرایط نامناسب جوی طی روزهای اخیر باعث شده است که آنها نتوانند ادامه مسیر دهند و امیدوارند طی روزهای آینده وضعیت آب و هوا بهتر و مساعدتر شود و ادامه راه دهد.

 گزارش دیگر عنوان می کند: عظیم قیچی ساز کوهنورد پر آوازه کشورمان که هفته گذشته موفق شده بود قله ماکالو در پاکستان که این کوه نیز جزو 8 هزار متری است را فتح کند شب روز 15 اردیبهشت وارد میهن مان شده است.

این گزارش می افزاید: این  یازدهمین صعود وی  به قله هشت هزار متری دنیا ست و اگر بتواند به سر قله نیز صعود کند می تواند نام خود را در باشگاه 14 تایی ها ثبت کند و در این صورت وی نخستین ایرانی خواهد بود که در این ورزش به این درجه  نایل خواهد آمد.

در پایان گزارش خاطر نشان می شود: قیچی ساز کوهنوردی است که قله هشت هزار متری را بدون اکسیژن مصنوع فتح می کند و این در نوع خود بی نظیر و شگفت انگیز است و با توجه  به ارتفاعات بالای این کوهها و سنگینی فشار هوا چه کار سختی است./مح

 

برچسب ها: کوهنورد ، متری ، حضور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار