غلامرضا منتظمی تاکید کرد:ایجاد یک مرکز برای تعامل و تقویت اشتراکات سینمایی کشورهای عضو (ACD)، برای مقابله با تهاجم غرب و هالیوود امری ضروری است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛غلامرضا منتظمی دبیر اجرایی نخستین اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)  با اشاره به تهدیدات غرب علیه فرهنگ کشورهای آسیایی، اظهار کرد: در نشست اول مقامات ارشد فرهنگی در سال 90، سه محور سینمایی و رسانه‌ای، تحقیقات و انتشارات و مردم‌شناسی و تعاملات فرهنگی بررسی و در نهایت در نشست دوم در دهلی‌نو نیز پیگیری شد. 
وی افزود: در نخستین اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا( ACD)، نیز مسائل مختلف فرهنگی را ذیل سه محور یاد شده پیگیری خواهیم کرد. 
منتظمی با بیان این که غرب و هالیوود به دنبال تخریب فرهنگ‌ها هستند، تصریح کرد: ایجاد یک مرکز برای تعامل و اشتراک ظرفیت‌های سینمایی بسیار مهم و ضروری است تا بتوانیم علاوه بر جلوگیری از هجوم هالیوود، بر سایر فرهنگ‌ها تاثیر مثبت بگذاریم. 
به گفته وی محور تحقیقات و انتشارات با مواردی چون راه‌اندازی آرشیو فرهنگی، ایجاد اتاق( ACD) و محور مردم‌شناسی و تعاملات فرهنگی با موضوعاتی چون احیای فرهنگی جاده ابریشم، همکاری مردم‌شناسی، تجلیل و معرفی چهره‌های ماندگار و ... پیگیری و بحث خواهد شد. 
مشاور بین الملل سازمان سینمایی در ادامه درباره نقش NGOها در عملکرد مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)، ابراز کرد: از آن جایی که اجلاس با حضور مقامات رسمی برگزار می‌شود، NGOها نقش چندانی ندارند و حضور این نهادهای غیررسمی به ابتکار کشورهای عضو بستگی دارد. 
وی ادامه داد: ابتکارات و طرح‌هایی مبنی بر فعالیت و نقش NGOها در اجلاس، از سوی جمهوری اسلامی ایران و چند کشور دیگر ارائه خواهد شد که در صورت تایید و تصویب، اطلاع‌رسانی می‌شوند. 
نخستین اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)، صبح سه‌شنبه با حضور نمایندگانی از 32 کشور آسیایی، در هتل آزادی تهران گشایش یافت./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار