سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: در صورتی که در تصمیم گیری های حوزه اقتصاد ثبات بوده و رشد نقدینگی مهار شود در سال جاری تورم نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه و سخنگوی رئیس مجلس  پس از پایان جلسه غیر علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران این جلسه را تشریح کرد.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های جدی نمایندگان مجلس بحث گرانی، تورم، عدم مهار قیمت‌ها و بی‌ثباتی قیمت‌ها بود که مجلس تصمیم گرفت تا با حضور تیم اقتصادی دولت در جلسه‌ای مسئله را پیگیری و راهکاري جدی اتخاذ کند.

 سخنگوی  هیئت رئیسه مجلس  خاطر نشان کرد: جلسه غیرعلنی امروز (سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه) مجلس از ساعت 8 صبح تا 12 و 20 دقيقه ظهر به طول انجامید و صرفاً مربوط به مباحث اقتصادی بود.

 وی افزود: در این جلسه نمایندگان دیدگاه‌ها و اسناد و مدارکی که در ارتباط با دولت‌ داشتند را ارائه كردند و درباره بازار دارو، کالاهای اساسی، محصولات کشاورزی، خودرو و مسائل مختلف به بحث و بررسی شد.

مصري در ادامه تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی، مهدی غضنفری رئیس معدن و تجارت و صادق خلیلیان  وزیر جهاد کشاورزی  توضیحات لازم را به نمايندگان ارائه کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: مهم‌ترین الویتی که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت ارز لازم برای تامین دارو بود چراکه دارو یکی از نیازهای اساسی مردم به شمار می‌رود.

 وی افزود:  همچنین مقرر شد ضمن تأمین ارز دارو تصمیمات خردمندانه‌ای نيز در تهیه و توزیع دارو گرفته شود تا مردم از ترس از این افزایش قیمت‌ها داروها را ذخیره نکنند.

نماینده کرمانشاه با بيان اينكه موضوع دیگر مطرح شده در این جلسات تشکیلات اقتصادی بود، اظهار داشت: دستورالعمل‌ها، آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌هایي که در حوزه اقتصادی تنظیم می‌شود، ثبات کمي برخوردار است و مقرر شد براي ایجاد زلزله در بازار اقتصاد و دستور‌العمل‌هایی که دولت وضع می‌کند، از ثبات بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: همچنین در این جلسه راجع به گشایش ال‌سی‌ها  بود به طوری که پیش از این واحدهای تولیدی برای آنکه بتوانند مواد اولیه را از خارج از کشور تهیه کنند 30 درصد از گشایش اعتبار داشته‌اند ولی در حال حاضر این رقم به 130 درصد رسیده است که از نظر اقتصادی توجیه ندارد بنابر این مقرر شد این موضوع به  روال قبلی خودش برگردد تا تولیدکنندگان بتوانند  گشایش الی سی داشته باشند.

مصری در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس آمار و اعتبار که در این جلسه مطرح شد و با توجه به اينكه رشد نقدیندگی کشور در سال 91 نسبت به سال 90 دو برابر شده و رشد نقدینگی در تورم  اثر مستقیم دارد، مقرر شد نقدینگی  متناسب با رشد اقتصادی  کشور باشد

وي تصریح کرد:  همچنین مقرر شد محصولات کشاورزی از جمله گندم به قیمت معمول و قابل صرفه خریداری شود تا کشاورز ان نیز بتوانند  برای تولید تشویق شوند.

 نماینده کرمانشاه اظهار داشت: همچنین راجع به تخلیه کالاهایی که در  گمرک‌ها  وجود دارد نیز  مباحثی مطرح شد تا هرچه زودتر این کالاها ترخیص شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان خاطر نشان کرد: نتیجه‌گیری این نشست این شد اگر در تصمیم گیری‌های حوزه اقتصادی با ثبات باشد و از طرفی بتوانیم رشد نقدینگی را مهار کنیم، در سال جدید شاهد تورم نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: نمایندگان دولت در این جلسه با دست پر حاضر شده بودند و باید به تمام تعهدات خود عمل کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصری ، سخنگو ، جلسه ، صحن ، گرانی ، وزرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار