مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان از جمع‌آوری 20 میلیارد ریال صدقه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،اصغر پناهی اظهار کرد: جمع‌آوری صدقات یکی از عمده طرح‌های اجرایی توسط کمیته امداد است که به صورت مستمر در سال انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری صدقات براساس عمل به سنت‌های حسنه صورت می‌گیرد، اضافه کرد: با اطلاع‌رسانی انجام شده و اعتقادات عمیق مذهبی که در بین مردم شهرستان وجود دارد، طرح صدقات به یکی از طرح‌های پردرآمد تبدیل شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه جمع‌آوری صدقات از محل صندوق‌ها بزرگ، کوچک و متوسط صورت می‌گیرد، گفت: در حال حاضر 60 هزار صندوق صدقه شامل صندوق‌های خانگی، ادارات، معابر و میادین در شهرستان زنجان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از صندوق‌های موجود در شهرستان زنجان 19 میلیارد و 800 میلیون ریال صدقه جمع‌آوری شده است.

پناهی به محل هزینه‌کرد صدقات نیز اشاره کرد و ادامه داد: کمک به تامین معیشت مددجویان، حل مشکلات تحصیلی و فرهنگی، اعطای کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان و ... از محل‌های هزینه‌کرد انتخابات است.

وی به سایر طرح‌های مشارکتی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: طرح اکرام ایتام نیز از پردرآمدترین طرح‌های مشارکتی کمیته امداد است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان با بیان اینکه طرح اکرام ایتام به منظور استفاده از ظرفیت خیرین و حامیان در راستای حمایت بهتر از مددجویان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: در راستای اجرای طرح اکرام، حامیان با مراجعه به کمیته امداد می‌توانند کفالت یک یا چند یتیم را قبول کنند.

پناهی با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 510 حامی با کمیته امداد شهرستان زنجان همکاری دارند، تصریح کرد: این تعداد حامی حمایت از 784 یتیم مددجوی زنجانی را به عهده دارند.

لازم به ذکر است؛ طرح محسنین، کوثر، رضوان، ماعون، احسان دانش‌آموزی، نیروهای افتخاری و جمع‌آوری زکات نیز از سایر طرح‌های اجرایی کمیته امداد طی سال است.
برچسب ها: زنجان ، صدقه ، سنت حسنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.