امام جمعه سرپل ذهاب ضمن محکوم کردن اقدام به تخریب مقبره حجر بن عدی صحابه پیامبر (ص)، آن را از اقدامات اسلام ستیزانه و مقابله با موج بیداری اسلامی برگرفته از تفکر آمریکایی و صهیونیستی دانست

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حجت الاسلام والمسلمین مجید صفدری این اقدام وقیحانه را محکوم کرد و افزود: عاملان این اقدام ننگین بدانند، عواقب اینگونه رفتارها به خود آنها بر می گردد و باید منتظر جواب دندان شکن مسلمانان باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که افرادی که داعیه اسلام دارند، همچون عمر وعاص، قرآن را بر سر نیزه می کنند و به اماکن مقدس مسلمانان حمله

می کنند.

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: در اعتقاد برداران اهل سنت نیز صحابی پیامبر (ص) مقدس هستند بنابراین این اقدامات از سوی آنها نیز محکوم است لذا در می یابیم کافران و ملحدان در این اقدام دست داشته اند.

صفدری اظهار کرد: دشمنانی که پشت این قضیه هستند می خواهند کشورهای اسلامی را تحت سلطه خود قرار دهند و قصد سرکوبی مسلمانان را دارند چون در مقابل متجاوزین آمریکا و اسراییل ایستاده اند.

وی گفت: جنگ میان سوریه و مخالفان این کشور، جنگ بین اسلام و جهان کفر است، تروریست ها در سوریه اعلام می کنند که آزادیخواه هستند و برای رسیدن به اهداف و آزادی قیام کرده اند اما می بینیم از کشورهای مختلفی تروریست سلاح بدست به سوریه آمده و به جنگ با مسلمانان می پردازند.

صفدری در خصوص اهداف جنگ های تفرقه انگیز در جهان اسلام گفت: همه مردم عالم می دانند سوریه و بشار اسد شیعه نیستند و این اقدامات به ما نشان می دهد که این جنگ ها، جنگ با دین اسلام و مسلمانان است.

خطیب جمعه سرپل ذهاب یادآور شد: مسلمانان کشورهای مختلف اعم از شیعه و سنی از اینگونه رفتارها متنفر هستند و در مقابل آن ایستادگی می کنند.

وی گفت: مسلمانان باید با برگزاری راهیپمایی انزجار خود را از این اقدام ننگین اعلام کنند و از طریق قانونی، منطقی و دیپلماتیک این موضوع را پیگیری کرده و اجازه ندهند به اسلام توهین شود./س

برچسب ها: تخریب ، مقبره ، محکوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.