سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت این سازمان، درخواست کرد تا موضوع تجاوزهای رژیم اشغالگر صهیونیستی به سوریه را براساس اصول منشور ملل متحد در جهت حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در دستور کار قرار داده و از تجاوزهای بیشتر این رژیم جلوگیری به‌عمل آورد .

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " محمد خزاعی " سفیر و نماینده دائم کشورمان  در این نامه که رونوشت آن بطور همزمان جهت دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ارسال شده است، گفت: ما معتقدیم که اینگونه اقدامات جنایتکارانه و غیر مسئولانه بایستی توسط جامعه بین‌المللی وبه‌ویژه سازمان ملل و نهادهای ذیربط آن به دلایل متعدد مورد بررسی قرار گیرد .

وی افزود: این اقدام به تجاوز از سوی رژیم جعلی صهیونیستی نقض جدی قوانین بین‌المللی به‌ویژه ضوابط و اصول منشور ملل متحد از جمله ماده مربوط به  منع استفاده از زور علیه دولت‌های  عضو است.

 وی تاکید کرد: هیچ چیزی نمی‌تواند استفاده از زور و اقدام به تجاوز علیه یک کشور مستقل را توجیه کند و متجاوز باید پاسخگوی عواقب ناشی از اقدام نامشروع خود که صلح و امنیت بین المللی را در معرض خطر قرار داده، باشد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان خاطرنشان کرد: روشن است که این حملات رژیم جعلی صهیونیستی باعث افزایش جدی تنش در منطقه شده و عامل موثری در بی ثبات‌تر شدن  منطقه است.

خزاعی در پایان از دبیرکل سازمان ملل در خواست کرد، تا موضوع  تجاوزهای رژیم اشغالگر صهیونیستی  به سوریه را براساس اصول منشور ملل متحد در جهت حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در دستور کار قرار داده و از تجاوزهای بیشتر این رژیم جلوگیری به‌عمل آورد .

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین درخواست کرد تا این نامه و همچنین ضمائم آن به‌عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل ثبت و منتشر شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: خزاعی ، امنیت ، صهیونیست ، نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار