دبير کل حزب مردم سالاري گفت: 50 برنامه‌ام را تا قبل از روز راي‌گيري به صورت تفصيلي با محوريت انتخابات منتشر خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران مستقر در وزارت کشور "مصطفي کواکبيان" کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم در نشست خبري با اصحاب رسانه و بعد از طي فرايند ثبت نام خود اظهار داشت :حضورم در اولين روز ثبت نام بيانگر عزم جدي و اراده قطعي‌ام است؛ ما گفتيم که بايد پنجاه گل شکفته شود يعني تا قبل از روز راي‌گيري پنجاه برنامه را به صورت تفصيلي منتشر خواهيم کرد.

کواکبيان ادامه داد: دوازده برنامه در حوزه اقتصادي، ده برنامه سياسي، هشت برنامه فرهنگي، پنج برنامه اموربين‌الملل، پنج برنامه اجتماعي و پنج برنامه اداري داريم.

وي تاکيد کرد: اصلاحات همه جانبه در سيستم اداري و اقتصادي البته در چارچوب نظام و قانون اساسي را خواستاريم و کساني را که بناي براندازي نظام را دارند، اصلاح‌طلب نمي‌دانيم.

وي ادامه داد: اصل 121 قانون اساسي گفته است که وظيفه رئيس‌جمهور ترويج اخلاق است؛ معتقديم در نظام سياسي ما براساس آن چه که مباني ديني اقتضا مي‌کند حکومت وظيفه دارد معنويت و فضايل اخلاقي را در جامعه ترويج دهد.

اين کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: دليلم براي انتخاب عنوان دولت اخلاق اين بوده که طي چند سال اخير بداخلاقي‌هاي در سطح جامعه و افکار عمومي ايجاد شده البته اين بداخلاقي‌ها از مناظره‌هاي سال 88 شروع شد و تا امروز هم ادامه دارد.

وي افزود: بايد بداخلاقي‌ها از سطح جامعه زوده شود و ما نبايد در اجراي مطلوب انتخابات هم بداخلاقي داشته باشيم.

کواکبيان تاکيد کرد: قوه قضاييه اعلام کرده با افرادي که از بيت‌المال استفاده انتخاباتي کنند برخورد مي‌کند اما متاسفانه اين کار هم چنان ادامه دارد و امروز هم از دستگاه قضا درخواست مي‌کنيم تا به اين تخلفات رسيدگي کند.

دبير کل حزب مردم سالاري با بيان اين که بايد مباني فکري نظام تحقق دولت اخلاق باشد، اظهار داشت: الگو بودن ما در جامعه جهاني در ترويج اخلاق و نوع نگاهمان به مباني حکومتي است. الگو بودن ما يعني اين که بايد معنويت در جامعه موج بزند و ذره‌اي بداخلاقي در جامعه نباشد.

وي درباره برنامه‌هاي انتخاباتي‌اش اظهار داشت: ما براي سال 93 پيشنهاد مي‌کنيم که يک يارانه‌ها به صورت يک کارت اعتباري باشد و البته ما قصد نداريم که يارانه‌ها را به طور نقدي به مردم پرداخت کنيم بلکه بايد اين پرداخت به صورت غيرنقدي باشد و بتوانيم قدرت خريد مردم را بالا ببريم.

وي با بيان اينکه در اين کارت اعتباري مسائل مربوط به مسکن، حمل و نقل، خوراک، پوشاک و خدمات اجتماعي در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: به همان ميزاني که درآمدها آزاد شود به کارت‌هاي اعتباري تزريق مي‌کنيم البته مسئله يارانه‌ها اين گونه نيست که ما کشور را از طريق کميته امداد اداره کنيم بلکه پرداخت يارانه‌ها تا زماني صورت خواهد گرفت که اقتصاد به حالت واقعي خود برسد و قيمت‌ها واقعي شود.

وي ايجاد اشتغال را مهمترين مشکل کنوني کشور عنوان کرد و افزود: تعهد مي‌دهم که در پايان 4 سال رياست جمهوري‌ام نرخ بيکاري را به زير ده درصد برسانم و راه حل اين مسئله فقط از طريق تقويت توليد انجام مي‌شود.

وي با بيان اين که ما بايد به دنبال شغل پايدار براي جوانان باشيم، افزود: براي ايجاد اشتغال بايد جلوي واردات بي‌رويه را بگيريم و معنا ندارد که سجاده نماز ما هم از کشور چين وارد شود.

کواکبيان تاکيد کرد: براي تنظيم بازار و کنترل آن حتما بايد سياست‌هاي ديگري به غير از بحث واردات را داشته باشيم البته ما طرفدار توسعه صادرات هم هستيم و برنامه‌هايي را در اين زمينه داريم.

دبير کل حزب مردم سالاري با بيان اين که بايد مردم ما اقتصاد پيشرفته‌اي را تجربه کنند، افزود: ما معتقديم که توسعه بايد برمبناي علم اقتصاد و کار کارشناسي انجام شود.

کواکبيان درباره رابطه ايران و آمريکا گفت: بايد در چارچوب مصالح و اقتدار ملي رابطه ايران و آمريکا را تعريف کنيم البته مسئوليت تصميم‌گيري در اينباره با شوراي عالي امنيت ملي است و برقراري اين رابطه بايد با اجازه مقام معظم رهبري باشد.

کواکبيان تصريح کرد: در امور زيربنايي و کلان بزرگترين اشتباه دولت نهم اين بود که سازمان برنامه و بودجه را منحل کردند و بنده درصدد احياي اين سازمان برخواهم آمد و معتقدم که اين سازمان حاصل 60 سال کار کارشناسي در کشور بود.

کواکبيان درباره برنامه‌هايش در حوزه برنامه‌هايش در حوزه فرهنگي اظهار داشت: در حوزه فرهنگي ما بايد به دنبال راه اندازي راديو و تلويزيون خصوصي باشيم؛ در کشورهاي همسايه بالاي 50 الي 60 شبکه وجود دارد و بايد در کشور ما اشکال قانون اساسي ايجاد صدا و سيماي خصوصي رفع شود و نبايد مردم ما به فارسي وان و يا شبکه‌هاي من و تو و .... مراجعه کنند.

اين کانديداي احتمالي انتخابات آينده با بيان اين که بايد جايگاه سياسي زنان ارتقا پيدا کند، ادامه داد: اين که فقط 7/2 از جامعه مديران را زنان تشکيل مي‌دهند تبعيضي در حق آنان است و بايد کاري کنيم از کارآمدي و توانمندي زنان در جامعه استفاده شود.

کواکبيان درباره تاييد صلاحيتش در انتخابات گفت: بنده به نظر شوراي نگهبان تمکين مي‌کنم و اگر تاييد نشدم اعتراض قانومند هم باشد درباره آن بحث مي‌کنيم اما اطمينان دارم که شوراي نگهبان ما را تاييد خواهد کرد.

وي با بيان اين که در کابينه‌اش از تمامي نيروها در جناح‌هاي مختلف بهره گيري مي‌کند، افزود: در کابينه بنده اين گونه نيست که فقط اصلاح‌طلبان و اعضاي حزب مردم سالاري حضور داشته باشند بلکه از اصولگرايان معتدل هم استفاده مي‌کنيم.

وي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني براينکه گفته شده "محسن مهرعلي‌زاده"، "اسحاق جهانگيري" و "محمدرضا عارف" براي انتخابات آينده ائتلاف مي‌کنند، آيا شما نتيجه اين اجماع و ائتلاف را در ميان اصلاح طلبان مي‌پذيريد؟ گفت: تاکنون هيچ ائتلافي ميان اصلاح‌طلبان صورت نگرفته است و هيچ نشست مشترک همگاني هم برگزار نشده البته به صورت انفرادي جلساتي داشته‌ايم و ما نيز بناي شکل‌گيري اجماع و ائتلاف را داريم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني براينکه چند درصد اميد به راي‌آوري در انتخابات رياست جمهوري را داريد؟ گفت: بنده در انتخابات مجلس هشتم 35 درصد افزايش آرا داشتم اما بعضي‌ها بداخلاقي‌ها را انجام دادند و در تهران نيز به ما گفتند که عامل حکومت هستم و در سمنان نيز شايعه کردند که با راي ندادن به کواکبيان قلب امام زمان(عج) را شاد کنيد بنابراين حضورم در عرصه دانشگاه‌هاي مختلف نشان دهنده اقبال عمومي به من بوده است.


انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار