در پی تذکر نمایندگان مجلس به گرانی کاغذ؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي: ارائه راه‌حل‌های بهتر جایگزین مناسبتری برای نقد‌ها است

ارائه راه‌حل‌های بهتر از سوی همه ارگان‌ها جایگزین مناسبتری برای نقد ها است.

"سیدمحمد حسینی‌" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگوی اختصاصی در خصوص گرانی کاغذ با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: گرانی کاغذ پیرو قیمت ارز به وجود آمده است و باید همه برای تثبیت قیمت کاغذ و افزایش یارانه‌های کتاب با هم همکاری کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر که نمایندگان مجلس تذکری را برای گرانی کاغذ ارائه می دهند خود آنها نیز می‌توانند که  الان فصل بودجه است با حمایت ناشران این وضعیت را بهبود بخشند.
"حسینی‌" تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهند تا به جای نقدها راه حل های بهتری را پیدا کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در مورد ارزیابی خود از نمایشگاه امسال عنوان کرد: بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به لحاظ استقبال بالا از سوی اقشار مختلف از جمله جوانان، اندیشمندان و عالمان به خوبی در حال برگزاری است همچنین با برگزاری برنامه‌های مختلف به ویژه نشست‌های سرای اهل قلم به ویژه نقد و بررسی آثار نویسندگان و رونمایی‌ کتاب‌ها وضعیت بهتری را فراهم کرده است.
"حسینی‌" افزود: نمایشگاه فرصت مناسبی  برای علاقه‌مندان به ویژه در بخش لاتین است که کتاب های متنوعی را در اختیار مردم قرار می دهد که با برنامه‌ریزی‌های مناسب فضای گسترده‌تری را برای مردم به وجود آورده است.
وی در خصوص گله ناشران بین‌الملل مبنی بر نحوه غرفه‌بندی‌ها اظهار داشت: امسال مکان مناسبی برای بخش بین‌المللی ارائه شده است به طوری‌که در سال گذشته به دلیل استقرار بخش بین‌الملل در مسیر عمومی امکان خریداری به افراد علاقه‌مند به کتاب بین‌الملل کاهش می‌ داد و ما تصمیم ‌گرفتیم برای بخش بین‌الملل غرفه های کمتری را در نظر بگیریم./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار