نخستین اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)، صبح سه‌شنبه با حضور نمایندگانی از 32 کشور آسیایی، در هتل آزادی تهران گشایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و  اطلاع رسانی، این اجلاس، با شعار «آسیا؛ کانون تمدن انسانی است»، در سطح وزرای فرهنگ و معاونان و نمایندگان فرهنگی کشورهای آسیایی کار خود را با هدف بررسی راههای همکاری و تعامل فرهنگی ، از جمله در حوزه های رسانه، فیلم و سریال و صنعت سینما، کتاب و نیز همکاری های دانشگاهی، آغاز کرد. 
افتتاحیه این اجلاس با خوش‌آمدگویی جواد شمقدری معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود و پس از آن هیات تایلندی به عنوان هماهنگ‌کننده وضعیت پیشرفت‌های اخیر ACD، به ارائه گزارش پرداختند. 
در ادامه نیز قرار است گزارشی از دومین نشست مقامات ارشد درباره همکاری فرهنگی و همچنین سمینار منطقه‌ای فرهنگ و جهانی شدن ارائه شود. بررسی سطوح جاری همکاری فرهنگی در زمینه سینمایی و رسانه‌ای، تحقیقات و انتشارات، مردم‌شناسی و تعاملات فرهنگی، از دیگر برنامه های اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اولین روز برگزاری است. 
ابتکارات و پیشنهادات جدید، بررسی پیش‌نویس بیانیه تهران نیز برنامه پایانی اجلاس خواهد بود. 
اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD، سه‌شنبه و چهارشنبه 17 و 18 اردیبهشت‌ماه در هتل آزادی برگزار می‌شود. 
مجمع همکاری آسیا در سال 2001 با پیشنهاد کشور تایلند تشکیل شد که ریاست پروژه فرهنگی و آموزشی این مجمع برعهده جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده است.
در حال حاضر 32 کشور از  48 کشور آسیایی، عضو این مجمع هستند که تاکنون11 نشست در سطح وزیران خارجه برگزار کرده اند./ص
برچسب ها: آسیا ، تهران ، وزاء
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار