عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تاکید لاریجانی بر تامین ارز مورد نیاز داروها و کالاهای اساسی و نیز کاهش هزینه بازگشایی ال سی بازرگانان در جلسه غیرعلنی نمایندگان با مسئولان اقتصادی دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرموذن گفت: دکتر لاریجانی برخی موارد را به عنوان جمع‌بندی جلسه غیرعلنی مجلس به تیم اقتصادی دولت تاکید کرد که عبارت بود از تامین ارز موردنیاز داروها و کالاهای اساسی و نیز کاهش ال سی بازرگانان.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، افزود: هزینه بازگشایی ال سی که قبلا به میزان ۱۷ درصد از صاحبان صنایع و بازرگانان به عنوان پول و ضمانت از بازرگانان و اقتصاد مولد گرفته می‌شد و اکنون به ۱۳۰ درصد افزایش داشته، باید کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: هزینه بازگشایی ۱۳۰ درصدی ال سی، برای صاحبان صنایع و بازرگانان مشکلاتی ایجاد کرده بود؛ لذا قرار شد که این ۱۳۰ درصد، تقلیل محسوسی پیدا کند تا مشکلی برای این دسته از تجار و بازرگانان پیش نیاید.

پیرموذن اضافه کرد: لاریجانی تاکید کرد ارز موردنیاز داروها و کالاهای اساسی را در اولویت قرار دهند و همچنین قیمت ارز را که بر اساس قانون، نرخ شناور مدیریت شده است، سامان دهند و ثبات به بازار ارز بدهند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس نهم،بیان کرد: رییس مجلس از مسئولان اقتصادی دولت خواست با عدم افزایش قیمت نقدینگی ها شرایطی ایجاد کنند که به تورم دامن زده نشود./س

برچسب ها: اردبیل ، تامین ، ارز ، کالاهای ، اساسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.