معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور، از ایجاد و فعال شدن رایزنی اقتصادی ایران در كشورهای ونزئلا و روسیه خبر داد.

حمید صافدل گفت: هم اكنون در 18 كشور جهان از جمله عراق، افغانستان، چین، هند، پاكستان، عمان، امارات و مالزی، رایزن های اقتصادی ایران فعال شده است.
وی افزود: بازرگانان در افزایش میزان صادرات كالا از كشور نقش مهمی دارند و هم اكنون نزدیك به 20 هزار كارت بازرگانی فعال در كشور وجود دارد.
صافدل،در خصوص پیش بینی برنامه برای توسعه صادرات كشور اظهار داشت: در پایان برنامه پنجم توسعه، صادرات كالا از ایران به 90 میلیارد دلار خواهد رسید.
معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت کشور تصریح کرد: این میزان صادرات با احتساب خدمات فنی مهندسی، گردشگردی، آتی تی و خدمات كاری صورت خواهد گرفت.
وی یادآور شد: در سال گذشته نیز با احتساب میعانات نفتی، صادرات كالا از ایران به كشورهای مختلف به 41میلیارد دلار رسید.
صافدل، درباره تعیین میزان تعرفه های واردات خودرو در كشور گفت: میزان تعرفه های واردات خودرو در پایان سال گذشته از سوی دولت تصویب شد و در هفته جاری نیز این كتاب منتشر می شود.
رئیس سازمان توسعه تجارت کشور افزود: میزان تعرفه خودرو در تصمیمات سال جاری 40 درصد پیش بینی شده است.
وی، در خصوص رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا برای صادرات محصولات غذایی و شیرینی ها نیز اظهار داشت: این استانداردها هم اكنون در ایران رعایت می شود و دلیل آن نیز افزایش صادرات گروه غذایی شیرینی و شكلات ایران است.
صافدل خاطر نشان کرد: سال گذشته افزون بر  420 میلیون دلار صادرات انواع شیرینی و شكلات از ایران به كشورهای مختلف صورت گرفت و بخشی از این صادرات به بازارهای اروپایی بوده است.
معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور، برای شركت در همایش ملی گز به شهركرد سفر كرده بود../س
برچسب ها: رایزن ، اقتصادی ، فعال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.