سخنگوی دادگاه عالی کاتالان روز دوشنبه از خودکشی فردی 40 ساله که مشمول قانون اخراج از خانه شده بود، خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ال پائیس ، این مرد 40 ساله که ساکن خیابانی در بارسلونا بوده است پس از عدم توانایی پرداخت وام‌های خانه خود و تهدیدات صورت گرفته از سوی دولت، خود را به دار آویخته است.
این سخنگو اعلام کرده است که زمانی که مامورن برای اخطار مجدد به خانه وی مراجعه کرده بودند با پیکر آویخته شده او مواجه شده بودند.
اقوام و همسایگان وی در اعتراض به اقدام دولت برای اجرای قوانین اخراج از خانه در خیابان تجمع کرده و خواستار متوقف شدن این قانون شدند.

بر اساس آمار دولتی منتشر شده اسپانیا در سه‌ماهه اخیر  قریب به سه هزار نفر از شهروندان این کشور خانه‌های خود را از دست داده‌اند.
بسیاری از خانواده‌ها به‌علت ناتوانی در پرداخت اجاره‌بها یا اقساط وام مسکن خود مجبور به زندگی در خیابان‌ها شده‌اند. هرروز ده‌ها خانواده اسپانیایی منزل خود را از دست می‌دهند و این رقم در حال افزایش است.
مجمع بی‌خانمان‌ها اعلام کرده است که 34% از خودکشی‌های صورت گرفته در اسپانیا در چند ماه اخیر مربوط به اخراج از خانه بوده است.
 در یک سال و چند ماه گذشته اسپانیا به‌ویژه مادرید شاهد نارضایتی‌های بسیاری از سوی شهروندان این کشور بوده است. این شهروندان به‌نشانهٔ اعتراض به سیاست‌های ریاضتی و برنامه‌های‌ دولتی به خیابان‌ها آمده و اعتراضات ضددولتی سر داده‌اند.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار