رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر گفت: برای اولین بار در بین شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی، انجمن خیران کتابخانه‎ساز در کاشمر فعال شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمدرضا بدیع‎زادگان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت:‌ با پیگیری‎های انجام شده توسط انجمن، خیران شهرستان کاشمر تعهدات متعددی را در زمینه احداث و تجهیز کتابخانه‎های عمومی متقبل شده‎اند.

وی افزود: یک خیر کاشمری به نام قدیر صالحی، احداث و تجهیز یک کتابخانه عمومی در روستای زنده جان را متقبل شده که عملیات اجرایی آن را نیز آغاز کرده است و همچنین نیکوکار دیگری به نام سید رشید غفوری تامین تجهیزات مورد نیاز کتابخانه روستای فرگ به مبلغ 35 میلیون ریال را متعهد شده است و نیز نیکوکار دیگری به نام وکیلی، احداث و تجهیز ایستگاه مطالعه در بلوار گردشگری سید مرتضی(ع) کاشمر را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری تعدادی از رانندگان اتوبوس‎های کاشمر به مشهد، طرح «کتاب در اتوبوس» به طور آزمایشی در سه اتوبوس آغاز شده که اداره کتابخانه‏های عمومی حدود 50 عنوان کتاب را در اختیار هر کدام از این اتوبوس‎ها قرارداده است و البته در تلاش هستیم که این طرح در سایر اتوبوس‏های کاشمر به مشهد و نیز کاشمر به تهران اجرایی شود.

بدیع زادگان همچنین به ایجاد کتابخانه‎های مشارکتی در روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‏های عمومی در هر روستایی که اهالی و مسئولان آن بتوانند یک فضای فیزیکی در حد 80 متر مربع تامین و تجهیزات آن را فراهم کنند، اقدام به راه‎اندازی کتابخانه مشارکتی و تامین منابع مورد نیاز آن می‎کند و امیدواریم با کمک خیران و نیکوکاران بتوانیم در روستاهای مختلف شهرستان کاشمر به این کار اقدام کنیم.
برچسب ها: کاشمر ، اتوبوس ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.