رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار از ارتقاء جايگاه بازار سرمايه در اقتصاد کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي صالح آبادي در آغاز هفتمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه گفت: ارزش بازار سرمايه به 280 هزار ميليارد تومان رسيده است که 220 هزار ميليارد تومان به بورس و 60 هزار ميليارد تومان به فرابورس تعلق دارد.

وي افزود:‌ شاخص بورس به حدود 45 هزار واحد رسيده است که 18 درصد در سال جاري رشد دارد.

صالح آبادي آمار معاملات را 220 ميليون دفعه بيان کرد و گفت: اين ميزان نسبت به دوره مشابه سال گذشته 80 درصد رشد يافته است.

وي افزود: ارزش معاملات در 28 روز کاري امسال 357 درصد رشد نشان مي‌دهد و ارزش معاملات فرابورس نيز 426 درصد رشد يافته است.

صالح آبادي گفت: ارزش معاملات کالا نيز 150 درصد رشد يافته و ارزش معاملات در 28 روز کاري از ابتداي امسال به طور ميانگين روزانه حدود 700 ميليارد تومان است که اين رقم در بورس تهران به طور ميانگين روزانه 320 ميليارد تومان و در فرابورس 142 ميليارد تومان است.

وي افزود: تعداد کدهاي سرمايه داري به 26 ميليون کد سهامداري تبديل شده است.

صالح آبادي با اشاره به هفدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه گفت: اين نمايشگاه بزرگترين خدمات مالي در خاورميانه است.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار معرفي آخرين دستاوردهاي صنعت خدمات مالي در حوزه بانک- بورس و بيمه، توسعه فرهنگ سهامداري در کشور، ديدار بدون واسطه مردم با دست اندرکاران بازار سرمايه و آموزش هاي رايگان با تشکيل بيش از 200 کارگاه آموزشي در سه روز برگزاري اين نمايشگاه را از مهم ترين اهداف برگزاري اين نمايشگاه برشمرد.

صالح آبادي همچنين افزود: امروز از شاخص بازار فرابورس ايران نيز رونمايي خواهد شد./س
برچسب ها: بورس ، سرمایه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار