مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تصویب طرح جامع تفصیلی شهر قطور از توابع خوی در مرز ایران و ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، خلیل محبت خواه در شانزدهمین جلسه کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: طرح توسعه و عمران شهر قطور پس از بررسی و مطالعه نقشه های کاربری وضع موجود، کاربری اراضی پیشنهادی، پدافند غیرعامل پیشنهادی و نیز الگوهای توسعه درونی و پیوسته تصویب شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه این طرح پس از تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران اجرا می شود، اظهار داشت: بهبود وضعیت کالبد شهری، طراحی شبکه استاندارد ارتباطی، حفظ اراضی کشاورزی داخل محدوده و خارج کردن اراضی زراعی از محدوده شهری و ارتقای کیفیت مدیریت بحران از چشم اندازهای ترسیم شده طرح توسعه و عمران قطور است.

وی با اشاره به اینکه این شهر در مرز ایران و ترکیه واقع شده و در مسیر مرز رسمی رازی ایران با کاپی کوی ترکیه قرار دارد، ادامه داد: شاخص تراکم ناخالص جمعیتی شهر قطور، 31 نفر در هکتار و کل مساحت مسکونی این شهر نزدیک 70 هکتار بوده که این مقیاس در افق 1400 طرح به 89 هکتارمی رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه مساحت محدوده شهری قطور در حال حاضر 146 هکتارو افزایش مساحت محدوده شهری در طرح جامع بر اساس نیازهای منطقه اجرامی شود، ادامه داد: هم اکنون 4 هزار و 583 نفر در قالب 980 خانوار در 975 واحد مسکونی شهر قطور زندگی می کنند.

شهر قطور از سال 1386 در شمار نقاط شهری کشور قرار گرفته و از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به بازاچه مرزی رازی، پل قطور، رودخانه های پر آب، تپه ها و چشمه های معدنی اشاره کرد.

در ادامه این جلسه 6 مورد از درخواست های صدور مجوز احداث بنا و تاسیسات در اراضی محدوده و حریم شهری آذربایجان غربی نیز بررسی شد./س

برچسب ها: ایران ، ترکیه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.