مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: دبیرخانه دائمی زیارت در قم همزمان با اختتامیه همایش بین المللی زیارت راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام حسینی با اشاره به پایان کار همایش بین المللی زیارت افزود: پس از برگزاری برنامه ها و جلسات کارگروه همایش بین المللی زیارت در قم ، جلسه کارگروه گردشگری با هدف حمایت از سرمایه گذاری در گردشگری استان برپا شد که طرح هایی چون فرودگاه قم و پاسنگان مطرح و دیگر مشکلات و موانع سرمایه گذاران طرح و بررسی شد تا در جلسات هفته آینده گام هایی در اجرایی شدن این طرح ها برداشته شود.

وی افزود: همزمان با مراسم اختتامیه این همایش صبح امروز دبیرخانه دائمی همایش راه اندازی شد و ایده اولیه راه اندازی سایت زائر مطرح شد تا در آینده نزدیک به مرحله اجرا درآورده شود.

حسینی با اشاره به رویکرد قم در بحث گردشگری گفت: رویکرد سازمان میراث فرهنگی قم همسو با شعار این سازمان یعنی "قم، محور گردشگری کشور" است که برخلاف استان‌های دیگر بیشتر بر بحث سیاحت تأکید دارد. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: استان قم با وجود پتانسیل‌های مذهبی بالایی همچون بقاع متبرکه، حرم کریمه اهل بیت(ع)، مراجع تقلید و بزرگان اسلام، کتابخانه‌ها و مراکز حوزوی باید در برگزاری برنامه‌های مناسبتی و اعیاد شعبانیه با توجه به نزدیک شدن به این ماه، از سایر استان‌ها پیشگام و فعال تر از همه باشد./س

برچسب ها: قم ، آغاز ، کار ، دبیر خانه ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.