مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان کرمانشاه گفت: نمونه گیری از خون بند ناف نوزادان کرمانشاهی برای نگهداری در بانک خون بند ناف عمومی مرکز به صورت آزمایشی در استان انجام می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر مریم صاحب یاری گفت : بانک خون بند ناف مرکز یک بانک عمومی است که برای نگهداری از نمونه های خون بند ناف هزینه دریافت نمی کند و  نمونه های موجود برای استفاده عموم است.

صاحب یاری افزود: این نمونه گیری برخی روزها در مراکزی که میزان تولد در آن ها زیاد است به صورت تصادفی انجام می شود.

وی در خصوص بانک خون بند ناف رویان کرمانشاه هم گفت: این مرکز خصوصی است و در حال حاضر خون بند ناف بیش از هزار نوزاد در آن نگهداری می شود.

به گفته این پزشک بانک خون بند ناف رویان از سال 1386 در کرمانشاه آغاز به کار کرده و در حال حاضر نیز والدین متقاضی می توانند برای بیمه کردن سلامت فرزند خود، خون بند ناف او را در این مرکز نگهداری کنند.

صاحب یاری با اشاره به اینکه این نمونه خونی به مدت 20 سال در بانک خون بند ناف رویان نگه داشته می شود، خاطرنشان کرد: سلول های بنیادی ارزشمندی که در این نمونه خون وجود دارند به عنوان یک قطعه یدکی برای نوزاد محسوب می شوند و قابلیت های درمانی فراوانی دارند.

وی افزود: این سلول ها تا 28 سال قابل نگهداری هستند.

مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان کرمانشاه تصریح کرد: از خون بند ناف رویان می توان برای بیماریهایی از جمله سرطان خون، تالاسمی ماژور، ضایعات نخاعی و ... استفاده کرد.

این پزشک در خصوص هزینه نگهداری خون بند ناف هم افزود: برای یک سال اول زندگی نوزاد مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان دریافت می شود و بعد از آن نیز هزینه سالیانه 106 هزار تومان خواهد بود./س

برچسب ها: ناف ، نمونه ، نوزادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.