منطقه یک، منطقه ای کوهستانی دارای باغات مثمر و غیرمثمر دارای رودخانه، دره ها و مسیل ها و دو گسل مهم شهر تهران و مرکز شهرستان شمیرانات، شمال شهر تهران و جنوب رشته کوه های البرز است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران منطقه یک شهرداری تهران جزء مطلوب ترین مناطق تهران به جهت دارا بودن منابع طبیعی و میراث فرهنگی و تاریخی به شمار می آید هم چنین از دیرباز تاکنون مکان استقرار صاحب منصبان دولتی- حکومتی و فعالیت های بین المللی و دیپلماتیک بوده است و از دیگر امکانات و ویژگی های این منطقه دارا بودن بوستان های منطقه ای و فرامنطقه ای در این حوزه چند مورد از مشکلات اهالی واقع در ناحیه 4 منطقه یک عبارتند از نداشتن آسفالت مناسب در آبکوه پنجم کوی عرفانی، نداشتن موزیک صبحگاهی در هنگام ورزش در بوستان مهر و مینا کمبود نیمکت در آلاچیق ها و نداشتن تخته شنا در ورزش های صبح گاهی است.

منشی کارشناس فضای سبز ناحیه 4 منطقه یک در این راستا عنوان کرد: به علت وجود محل سکونت در اطراف این دو بوستان امکان پخش موزیک هنگام ورزش صبحگاهی نیست.

وی در ادامه افزود: نیمکت به اندازه کافی در دو بوستان موجود است و امکان گذاشتن نیمکت در کنار میزهای تنیس وجود ندارد زیرا امکان بازی کردن افراد را می گیرد.

امروزه بخشی از شمیران در تقسیم بندی های تهران جزء منطقه یک به حساب می آید و تعدادی از محلات قدیمی منطقه یک مانند آجودانیه، اراج، دزاشیب، ازگل، اسدآب، اقدسیه، الهیه و موارد دیگر را در بر می گیرد و وجود جاذبه های گردشگری سهم بسزایی در ایجاد پایگاه دائمی برای زیارت و سیاحت ساکنان تهران فراهم کرده است و در تمام روزهای سال این منطقه پذیرای همشهریان و هموطنان است.

همچنین دلفان مدیر فنی ناحیه چهار گفت: آبکوه پنجم باید به صورت مکانیزه آسفالت شود و این کار در 6 ماهه اول سال صورت می گیرد و انجام آسفالت در کل منطقه صورت می گیرد که خیابان های اصلی در اولویت کار هستند.

با در نظر گرفتن اقبال مردم و ساکنان شهر و به منظور بهره مندی  از ویژگی های منحصر به فرد و در راستای تشویق و ترغیب سازندگان، سرمایه گذاران و کلیه افراد مشارکت کننده به سرمایه گذاری های برنامه ریزی شده، استفاده بهینه و مطلوب از امکانات در نهایت به هدف زنده کردن و احیاء هویت منطقه منجر خواهد شد.
امید است با همکاری مردم و شهرداری منطقه و اهتمام ورزیدن هر چه بیشتر به تصمیمات یکدیگر در رفع هر چه بیشتر مشکلات برآیند.

 

برچسب ها: دغدغه ، شهرداری ، منطقه یک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار