نماينده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نامه اي به دبيرکل، رييس شوراي امنيت و رييس مجمع عمومي اين سازمان، تجاوز اخير رژيم صهيونيستي به سوريه را غير قابل توجيه خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، محمد خزاعي در نامه خود به رئيس شوراي امنيت با ابراز نگراني از حملات هوائي اخير رژيم صهيونيستي برضد سوريه، اين تجاوز را تحريک کننده و غير قابل توجيه خواند و آن را به شدت محکوم کرد. 
وي در اين نامه که رونوشت آن بطور همزمان براي دبيرکل و رئيس مجمع عمومي سازمان ملل ارسال شد، تصريح کرد: معتقديم اينگونه اقدامات جنايتکارانه و غير مسئولانه بايد توسط جامعه بين المللي و بويژه سازمان ملل و نهادهاي ذيربط آن به دلايل متعدد  بررسي شود.
محمد خزاعي افزود: اين تجاوز رژيم صهيونيستي نقض جدي قوانين بين المللي بويژه ضوابط و اصول منشور ملل متحد از جمله ماده مربوط به منع استفاده از زور عليه دولتهاي عضو سازمان ملل متحد است. 
وي تاکيد کرد: هيچ چيز نمي تواند استفاده از زور و تجاوز برضد يک کشور مستقل را توجيه کند و متجاوز بايد درباره عواقب ناشي از اقدام نامشروع خود که صلح و امنيت بين المللي را در معرض خطر قرار داده است، پاسخگو باشد. 
سفير و نماينده کشورمان نزد سازمان ملل متحد افزود: روشن است که اين حملات رژيم صهيونيستي باعث افزايش جدي تنش در منطقه شده و عامل موثري در بي ثبات تر شدن منطقه است. 
محمد خزاعي از دبيرکل سازمان ملل خواست موضوع تجاوزهاي رژيم صهيونيستي به سوريه را براساس اصول منشور ملل متحد براي حفظ صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي در دستور کار قرار دهد و از تجاوزهاي بيشتر اين رژيم جلوگيري بعمل آورد. 
سفير و نماينده کشورمان نزد سازمان ملل متحد همچنين درخواست کرد اين نامه و همچنين ضمائم آن به عنوان سند شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل ثبت و منتشر شود.








برچسب ها: بین الملل ، سازمان ، ملل ، خزاعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار