دمشق: مواضع خصمانه اردوغان از همدستي دولتش با رژيم اسرائيل حکايت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  یک مقام مسئول در وزارت اطلاع رسانی سوریه با انتقاد از سخنان رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه علیه سوریه و شخص رئیس جمهور این کشور گفت: اینگونه سخنان نشان می دهد اردوغان در جنایت علیه مردم سوریه با رژیم صهیونیستی همدست است.

این مقام مسئول که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نام و سمتش اشاره نکرد تاکید کرد شجاعت و دلسوزری اردوغان برای مردم سوریه در همین حد است که اسلحه شیمیائی و خودروهای بمب گذاری شده در اختیار تروریستها قرار دهد وآنها را آموزش دهد تا مساجد و مراقد مطهر شخصیت های بزرگوار از جمله صحابه پیامبر (ص) را ویران کنند و تاسیسات صنعتی را منهدم کنند.

در بیانیه این مقام مسئول سوری آمده است، سخنان اردوغان که همزمان با روز شهید در سوریه منتشر شد، توهینی به ارزشهای مذهبی، اخلاقی و انسانی است.

مقام وزارت اطلاع رسانی سوریه در ادامه با تمسخر افزود، هنگامی که به سفیر ترکیه در تل آویو توهین شد و روزی که مزدوران صهیونیستی کشتی مرمره را در دریای مدیترانه و در آب های بین المللی هدف حمله قرار دادند، شجاعت اردوغان کاملا نمایان شد.

رجب طیب اردوغان روز گذشته در مراسم حزب عدالت و توسعه در آنکارا ، بشار اسد را مورد تهدید قرارداد و گفت: تاوان سنگینی بابت بحران دو ساله سوریه خواهد پرداخت.

البته بشار اسد در مصاحبه مشترک با دو رسانه ترک ، از رفتار رجب طیب اردوغان و دولت ترکیه در قبال تحولات سوریه انتقاد کرد و گفت: اردوغان نقش سیاسی ترکیه را به حد صفر رسانده است.

روابط دمشق و آنکارا ، پس از حمایتهای دولت رجب طیب ارودغان از گروه های تروریستی و تکفیری در سوریه به شدت تیره شد و از سال 2011 قطع شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار