تشکل‌های دانشجویی، اساتید و هیئت‌های مذهبی دانشگاه آزاد بیانیه‌ای خطاب به بان‌کی‌مون؛ دبیر کل سازمان ملل درباره هتک حرمت به صحابه رسول الله صادر کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، تشکل‌های دانشجویی، اساتید و هیئت‌های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی، بیانیه‌ای خطاب به بان‌کی‌مون؛ دبیر کل سازمان ملل درباره هتک حرمت به صحابه رسول الله صادر کردند.

متاسفانه باخبر شدیم، گروهک‌های تکفیری و سلفی که در چتر حمایت حامیان تروریست قرار دارند ساحت مقدس حرم مطهر حجر بن عدی از یاران اندیشمند پیامبر اکرم (ص) را تخریب نموده و مرتکب جنایت غیر اخلاقی و انزجارآور شده‌اند که این اقدام آنان مغایر با تمام قوانین و کنوانسیون‌های حقوقی و بین المللی بوده است.

اگر نگاهی هوشمندانه و دقیق نسبت به اتفاقات اخیر در منطقه بیاندازیم متوجه خواهیم شد که هم اکنون آرامش از منطقه سلب شده و علت آن را باید در طراحی‌های پنهانی و منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل و کشورهای مرتجع جستجو کرد. شاید اگر بخواهیم شرایط موجود را دقیق‌تر تحلیل کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که  صهیونیزم، مقاومت را تنها عامل بازدارنده در تمام مسائل پشت پرده خویش می‌بیند و بدنبال انشقاق و تفرقه‌افکنی در محور مقاومت بوده است.در چنین شرایطی متاسفانه شاهد هستیم که برخی از دولت‌های عربی با کمک های مالی و تسلیحاتی، به دنبال اختلاف افکنی و ایجاد انشقاق مسلمانان بوده و در این راستا از هیچ عملی فرو گذار نشده‌اند.

لحظه‌ای منطقی بیاندیشید که آزادی ادیان و فرق در چه صورتی محقق می شود؟ متوجه اصل این نکته خواهید شد که صهیونیزم در چند دهه اخیر جنگ‌های مختلفی را در منطقه خاورمیانه بوجود آورد تا سلطه خویش را گسترش دهند و بر منافع امت اسلامی مسلط شوند.

جنگ تمام عیار رسانه‌ای علیه محور مقاومت و سکوت معنادار این سازمان در مقابل این رفتارها باید به نوع نگاه شما در جوامع بین المللی که مستلزم توجه و الزام به رعایت حقوق بین‌المللی تمام ادیان و مذاهب باشد باید به دیده تردید نگریسته شود.

سکوت مجامع بین‌المللی تحیر تمام دانشجویان و ‌ نخبگان دانشگاهی را بوجود آورده که تا چه زمانی سازمان ملل متحد نسبت به این اقدامات و رفتارهای نادرست و مغایر با حقوق بین‌المللی در موضع منفعلانه خواهد بود. تنها هنر طراحان این فاجعه انسانی آن است که توانسته‌‌اند از احساسات مذهبىِ در این عرصه خطیر استفاده کنند.

ضمن محکومیت هرگونه توهین به اماکن متبرکه دینی و مذهبی در سراسر جهان اقدام اخیر این گروه‌های سلفی و تکفیری را محکوم و از شما به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهیم که به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌اللملی توجه کرده و محکومیت این اقدام ننگین و مقابله عملی با تکرار چنین حوادثی در جهان بر مسئولیت‌پذیری خود درباره اینگونه فجایع  جامعه عمل بپوشانید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار