کشور ما صنفی به معنای نویسنده حرفه ای به استثنای دو قشر عاشق و وارد شده به حوزه ی تجارت کتاب ندارد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم نشست کتاب و رسانه که امروز با حضور بشیر حسینی و محمد سرشار رئیس حوزه ی هنری استان تهران در سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.



بشیر حسینی با اشاره به فرمول مبنی بر ضربه ی دقیق در جای دقیق و به مقدار دقیق گفت: کتاب های ما این چنین نیست به راستی کتاب های ما چقدر درد مردم را می بیند و نقد دلسوزانه چقدر در کتاب های ما اتفاق می افتد.
وی در ادامه با ارائه ی تصویر چند نسخه از انجیل تصویری ارائه شده به فرزندان مسیحی افزود: در نمایشگاه کتاب چند قران تصویری سراغ داریم ما هنوز کتاب ها را خواندنی نکردیم چگونه خواندن مسئله ی بعدی است .
این کارشناس تصریح کرد: سبک زندگی آن است که آنچه فکر می کنیم مهم نیست آنچه عمل می کنیم مهم است.
وی اظهار داشت : ما ترجیح می دهیم که آمار کمی و کیفی را بالاتر ببینیم و خوشحال باشیم اما کتاب باید آگاهی باشد.
به گفته ی حسینی ما باز هم دوست داریم مشکل را مشکل گرانی کاغذ نشان دهیم در صورتی که این کشور چیزی به معنای نویسنده ی حرفه ای به استثنای دو قشر عاشق و وارد شده به حوزه ی تجارت کتاب نمی شناسد . وی ادامه داد: ناشر ما هیچ وقت به حق مؤلف تأکید نکرده است.

*قیاس مصرف رسانه ای بدون لحاظ کردن ترافیک مقایسه خطایی است

محمد سرشار رئیس حوزه هنری استان تهران با اشاره به اینکه تکلیف ما عمل کردن به شکل قرآن فعلی است گفت: قرآن تصویری و ارائه ی آن اشتباهی بیش نیست.
وی افزود: رسانه هی در دسترس و میزان استفاده از آن ها اول از همه به اوقات فراغت بر می گردد لذا مقایسه ی مصرف رسانه ای بدون لحاظ کردن ترافیک درآمد و شد قیاس خطایی است.
وی تصریح کرد: همانطور میزان وجود علایق خانوادگی در میان افراد به میزان اوقات فراغت تأثیرگذار است و هر چه فرد به خانواده اش وابستگی بیشتری داشته باشد اوقات فراغت کمتری دارد.
 گفتنی است که در حاشیه ی این مراسم خبرنگاری به قصد مصاحبه از بشیر حسینی خواست که به خارج از جلسه برود که سرشار با ذکر این جمله که ادب رسانه ای حکم میکند که جلسه تمام شود و سپس مصاحبه انجام گیرد این عملی را خلاف قاعده دانست/ص
برچسب ها: امروز ، کتاب ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار