اعلام برنامه‌های همايش «جامعه قرآنی، بصيرت؛ رسالت‌ها و آسيب‌ها» پيش از ظهر امروز، دوشنبه 16 ارديبهشت‌ماه، طی يك نشست خبری در سالن اجتماعات خبرگزاری ايكنا برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛  نشست خبری اعلام برنامه‌های همايش «جامعه قرآنی، بصيرت؛ رسالت‌ها و آسيب‌ها صبح امروز دوشنبه 16 ارديبهشت ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی تقوی رئيس سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشگاهيان كشور و دبير همايش، محمدحسين محمدزاده، مدير راديو قرآن و رحيم قربانی، رئيس مركز قرآن و عترت سازمان بسيج دانشجويی در سالن كنفرانس خبرگزاری ايكنا و با حضور جمعی از اصحاب رسانه‌ها برگزار شد.

رونمایی از کتاب "میزان بصیرت" با معرفی 40 شخصیت قرآنی در همايش «جامعه قرآنی، بصيرت؛ رسالت‌ها و آسيب‌ها»

بر اساس اين گزارش، در ابتدای اين نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمهدی تقوی، مديرعامل خبرگزاری بين‌المللی قرآن و دبير همايش «جامعه قرآنی، بصيرت؛ رسالت‌ها و آسيب‌ها» با بيان اينكه خبرگزاری ايكنا دبيری اين دوره از همايش «جامعه قرآنی، بصيرت؛ رسالت‌ها و آسيب‌ها» را بر عهده دارد، بیان  كرد: اين طرح از ماه‌ها قبل توسط دستگاه‌های مختلف قرآنی و فرهنگی مطرح شده بود، اما توفيق اجرای اين همايش به خبرگزاری ايكنا داده شد تا زمينه اجرايی كردن آن را فراهم كند.
دراین نشست رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان از برگزاری همایش جامعه قرآنی، بصیرت، رسالت‌ها و آسیب‌ها در روز یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه 1392 خبر داد و گفت: این همایش طی یک روز و از ساعت 9 لغایت 13 در محل لانه جاسوسی برگزار خواهد شد، همچنین در این همایش یک‌روزه، که با حضور چهره‌های شاخص قرآنی، برگزار می‌شود، «حسن رحیم‌پور ازغدی» به ایراد سخن خواهد پرداخت.
وی از چاپ یک کتاب برای این همایش خبر داد و گفت: کتاب «میزان بصیرت» کتابی است که در آن مطالبی درباره 40 شخصیت قرآنی بیان شده و در روز برگزاری این همایش رونمایی می‌شود.
تقوی در خصوص دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این همایش گفت: این برنامه با مشارکت؛ شورای عالی قرآن، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن، رادیو قرآن، سیمای قرآن، جامعةالقرآن، حوزه‌های علمیه، اتحادیه مؤسسات و اتحادیه تشکل‌های قرآنی برگزار می‌شود.
در بخش ديگری از اين همايش حجت‌الاسلام والمسلمين سيد مهدی تقوی، مديرعامل خبرگزاری ايكنا در مورد اقدامات صورت گرفته برای برگزاری همايش جامعه قرآنی، بصيرت؛ رسالت‌ها و آسيب‌ها توضيحاتی ارائه داد كه از جمله آنها می‌توان به تهيه بيش از 150 مصاحبه تخصصی با موضوع همايش از اساتيد، حفاظ، قرا، مفسران و مسئولان قرآنی كشور اشاره كرد.
وی همچينين از انتشار اين مصاحبه‌ها در قالب يك ويژ‌نامه تخصصی خبر داد وگفت: پس از برگزاری همايش جامعه قرآنی، بصيرت؛ رسالت‌ها و آسيب‌ها در اختيار جامعه قرآنی قرار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام تقوی در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه كيهان در مورد تمهيدات انديشيده شده برای همه‌گير شدن فرهنگ قرآنی كه بخش اعظمی از آن مشكلات مربوط به بودجه‌های قرآنی است گفت: در اين همايش هدف اين است كه خروجی همه نهادها و سازمان‌ها به بصيرت ختم شود. اما نكته مهم اين است كه كسی حق ندارد به خود اين اجازه را بدهد كه چون بودجه قرآنی كم است از قرآن سوء استفاده كند و قرآن را همانگونه كه خود می‌خواهد تفسيركند و آموزش دهد و يا در اين مورد كم بگذارد و آن را از عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی جدا سازد.
وی با تأكيد بر اينكه مبنای كار حماسه سياسی و حماسه اقتصادی نبايد ماديات باشد اظهار كرد:شايد ماديات مشكل اصلی نهادهای قرآنی باشد اما نبايد اين امر به دغدغه اصلی نهادهای قرآنی تبديل شود.
حجت‌الاسلام تقوی در ادامه در پاسخ به سرال خبرنگار نسيم آنلاين در مورد برنامه‌های اين همايش نيز گفت: رويكرد همايش يك رويكرد قرآنی است و در آن برنامه‌های تلاوت، ابتهال، نمايش و سخنرانی خواهيم داشت كه در بخش سخنرانی با سخنرانان متعددی روبرو هستيم كه هر كدام در زمان‌های كوتاهی به بيان ديدگاه‌های خود می‌پردازند. سخنران اصلی مراسم نيز رحيم‌پور ازغدی خواهد بود.

حضوربسیج در کنار جامعه قرآنی در همايش «جامعه قرآنی، بصيرت؛ رسالت‌ها و آسيب‌ها»


«حسین قربانی» مسئول مرکز قرآنی سازمان بسیج دانشجویی نیز طی سخنانی در این نشست ، قرآن کریم را مبنای همه برنامه‌های جامعه دانست و گفت: اگر‌چه امسال سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است اما قرآن کریم مبنای همه تحولات و فعالیت‌های جامعه است و بصیرت از نکاتی است که همه خواص از جمله فعالان قرآنی باید در افزایش آن همواره گام بردارند.
وی با اشاره به اینکه باید جامعه قرآنی در عرصه‌های حماسه‌ساز از همه اقشار جلو‌تر باشد، گفت: جامعه قرآنی باید بر اساس آیات و روایات از همه اقشار جامعه پیش‌روتر باشد، از این رو نمی‌توان پذیرفت که فردی فعال قرآنی بوده و دارای بصیرت نباشد.
قربانی از حضور بسیجیان در همایش جامعه قرآنی، بصیرت، رسالت‌ها و آسیب‌ها خبر داد و گفت: بسیجیان نقشی را که جامعه قرآنی در خصوص بصیرت بر عهده دارد، وظیفه خود می‌داند از این رو با حضور در این همایش این نقش را به خوبی ایفا خواهد کرد.
وی از برگزاری 6 پیش همایش برای برگزاری مطلوب‌تر برنامه خبر داد و گفت: همه دستگاه‌ها قرآنی کشور در تلاشند تا با حضور در این همایش، نقش مؤثری در افزایش بصیرت جامعه ایفا کنند، همچنین برای برگزاری مطلوب‌تر این برنامه 6 پیش‌همایش برگزار شده است./ص
برچسب ها: رادیو ، قرآن ، نشست خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار