نماينده لنكراني كانديداي احتمالي رياست جمهوري گفت: مهمترين برنامه‌ريزي در حوزه آموزش و پرورش در دستور كار لنكراني قرار دارد كه در آينده نزديک رونمايي خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "منصوري" نماينده كامران باقري لنکراني کانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري در نشست بررسي برنامه‌هاي رياست جمهوري به عنوان تدبير جمهور که عصر امروز(دوشنبه 16 ارديبهشت) که در دانشکده روان شناسي و علوم تربيتي دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: لازمه تحول در همه سطوح جامعه تعليم و تربيت است، يعني تحول در حوزه سياست گذاري و اقتصاد، که لازمه اين امر تحول در حوزه تعليم و تربيت است.

وي ادامه داد: تحول در حوزه تعليم و تربيت نيازمند شناخت مؤلفه‌ها، ما هم در حوزه برنامه و همچنين در حوزه عمل دچار شعارزدگي هستيم.

ما خروجي قابل دفاعي در حوزه تعليم و تربيت نداريم

نماينده لنکراني تصريح کرد: براي توليد دانش آموز نخبه به معلم کارآمد و توانا نياز داريم، علل القاعده بايد به دنبال يک معلم نخبه و کارآمد باشيم و بايد طرح ارتقاي کارايي معلمان را با دقت پيگيري کنيم و ارتقاي منزلت جامعه فرهنگيان، مهمترين مسئله است و لازمه تربيت يک معلم نخبه و متدين وجود يک سياست فرهنگي درست در عرصه تعليم و تربيت است.

وي ادامه داد: به عنوان مثال زماني به نتيجه مثبت در قضيه هسته‌اي رسيديم که اين مسئله جزو مطالبه مردم قرار گرفت و مردم بايد نسبت به امور فرزند خود مطالبه گري کنند.

وي در پاسخ به اين سؤال که در حوزه تعليم و تربيت چه برنامه‌هايي را طراحي کرده‌ايد گفت: ما معتقديم در ستاد لنکراني مهمترين برنامه ريزي در حوزه آموزش و تعليم صورت خواهد گرفت، کليات دسته بندي شده و در آينده نزديک رونمايي خواهد شد و در جريان اين تدوين از گروه‌ها و کارشناسان متعدد و همچنين از متخصصين دانشگاهي و علمي استفاده کرديم.

نماينده لنکراني در پاسخ به اين سؤال که شکاف بين جامعه و دانشگاه را چطور ارزيابي مي کنيد گفت: ما شکافي بين جامعه و دانشگاه نمي بينيم، خروجي دانشگاه در واقع همان خروجي جامعه است.

مساله محور هستيم نه آموزش محور

وي افزود: ما مسئله محور هستيم و چشم انداز کلي نظام آموزش و پرورش را قبول داريم که در ذيل اين سند راه آموزش و پرورش طراحي و در ذيل آن برنامه درس ملي نيز طراحي شده است.

منصوري تصريح کرد: در حوزه برنامه‌ريزي رويکرد ما کمتر ساختار محور است بلکه بر محتوا تمرکز کرديم و در بحث تعليم و تربيت ساختار نقش کمي دارد، با توجه به اينکه دو نوع محتوا بايد توليد شود که يکي مختص دانش آموز و يکي مختص معلم است که بخش دوم در دست پيگيري و بررسي است تا نقاط ضعف آن حل و فصل شود.

نماينده لنکراني در پاسخ به اين سؤال که در خصوص ارتباط اقتصاد و بحث تعليم و تربيت در برنامه دولت آينده اظهار داشت: با توجه به اينکه آموزش و پرورش يک بدنه 5/1 ميليون نفره است، 60 درصد تمام کارکنان در وزارت آموزش و پرورش هستند، طبيعتا سختي و به هم ريختگي وزارت آموزش و پرورش قطعا هزينه آور است، بنابراين لازم است سبک سازي صورت گيرد.

وي ادامه داد: با توجه به اينکه اعتبارات کشور محدود است بنابراين لازم است برنامه ريزي دقيق و منظمي داشته باشيم، افزايش سهم اعتبارات بعضي از وزارتخانه‌ها متأسفانه باعث کم شدن سهم ديگر وزارتخانه ها شود. بنابراين بايد از محل مديريت منابع فعال استفاده کنيم.

منصوري در پاسخ به اين سؤال مبني بر اينکه ارتباط بين دانشگاه و نظام تعليم و تربيت، خاطرنشان كرد: با توجه به اينکه 95 درصد از زمان فعلي لنکراني در دانشگاه‌ها مي‌گذرد بحث ما نگاه دانشگاهي است، در سال جاري عمده مدارس ما هنوز پولي دريافت نکرده اند، ما بايد سرفصلي تحت عنوان کيفيت بخشي را تقويت کنيم تا کمتر به منابع پولي نيازمند باشيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: منصوری ، لنکرانی ، کاندیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار