مدیرعامل راه آهن ترکیه گفت: با اتصال شبکه حمل و نقل ریلی در منطقه خاورمیانه بین دو قاره جهان اتصال و ارتباطات بیشتر امکانپذیر می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سلیمان کارامان ظهر امروز در دومین روز از یازدهمین مجمع رؤسای راه‌آهن‌های خاورمیانه عضو UIC که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه برای سومین بار در اردن به سمت ریاست شورای منطقه‌ای خاورمیانه انتخاب شدم، اظهار کرد: راه‌آهن در منطقه به مدت زیادی مورد بی‌مهری قرار گرفته بود، اما اکنون بار دیگر رونق گذشته خود را باز یافته است.

وی افزود: راه‌آهن سبب نزدیکی بیشتر مردم در مسیر کشورهای خاورمیانه از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه شده است و امیدواریم این روند مثبت همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرعامل راه‌آهن ترکیه تاکید کرد: اکنون راه‌آهن در کشورهایی همانند ترکیه، ایران، اردن و عربستان سبب سرعت در حمل‌ و نقل و مسافر شده است و کشورهای دیگر منطقه نیز برای این امر سرمایه‌گذاری و تاسیس راه‌آهن را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو UIC برای گسترش منطقه ریلی 100 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده‌اند،ادامه داد: در منطقه خاورمیانه سرمایه گذاری در زمینه راه‌آهن باید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند که این خطوط لازم است با تکنولوژی‌های پیشرفته تجهیز شود.

کارامان تصریح کرد: ایران برای توسعه ارتباط خود با کشورهای همسایه باید پروژه‌های ریلی خود را سرعت بخشیده چنانکه کشورهایی همچون عربستان و نیز شش کشور حوزه خلیج فارس نیز در حال سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور قطر میزبانی جام جهانی 2022 را برعهده دارد در زمینه حمل‌ونقل ریلی قصد سرمایه‌گذاری دارد و ترکیه نیز با در سر پروراندن هدف بزرگی همچون نزدیک کردن دو قاره در سال 2023 در زمینه حمل‌ و نقل ریلی سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل راه آهن ترکیه با اشاره به اینکه شورای منطقه در خاورمیانه برای فعالیت در زمینه حمل‌ و نقل ریلی از سال 2007 فعالیت‌هایی را انجام دارد، گفت: سمینار سرعت بالا در سال 2007، ایمنی‌ و بهره‌برداری از راه‌آهن در شرایط بیابانی در سال 2008، کنفرانس جهانی کنترل قطار، سمینار حقوق حمل‌ و نقل ریلی و سمینار اطمینان ریلی در طول این مدت در منطقه خاورمیانه برگزار شده است که این سمینارها افزایش تجربه کارکنان راه آهن و بالا رفتن سطح تکنولوژی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در دهمین مجمع راه‌آهن منطقه‌ای خاورمیانه در قطر طرح 2012 پذیرفته و سعی شد نیاز به آموزش در راه‌آهن پاسخ داده شود، افزود: قرار شد در این زمینه مرکز آموزش راه آهن و تربیت و پرورش کارشناسان با موسسات بین‌المللی همکاری کند.

کارامان اضافه کرد: همچنین در چارچوب طرح عمل 2013 نخستین سمینار بین‌المللی، نفت، راه‌آهن بندر در سال آینده در ایران برگزار شود که راه‌آهن و بنادر و حمل‌ و نقل ریلی متمرکز است و بر کشورهای زیادی از خاورمیانه و خارج آن تاثیر دارد.

وی همچنین در پایان از برگزاری همایش سرمایه‌گذران و ایمنی و امینت راه آهن در کشور عربستان برگزار می‌شود.
برچسب ها: اصفهان ، خاورمیانه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.