یکی از مراجع تقلید شیعیان بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری نباید تشتت آرا وجود داشته باشد بلکه باید تلاش شود فرد لایق تر در هر یک از جریان‌های سیاسی انتخاب شود تا تمرکز آرا وجود داشته باشد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر دوشنبه در دیدار با غلامعلی حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: زندگی انسان دارای ابعداد متعددی است و تک بعدی نیست و شامل بعد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و فردی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اسلام برای هر یک از ابعاد زندگی افراد برنامه هایی ترسیم شده است، افزود: یک انسان کامل از دیدگاه فرهنگ اسلامی انسانی است که به تمام ابعاد زندگی خود توجه ویژه داشته باشد.

این مرجع تقلید بیان کرد: در انتخابات و به منظور خلق حماسه سیاسی باید مسئله شناخت مورد توجه ویژه قرار گیرد که برای رسیدن به این امر لازم است با سنگ محک هایی که در اسلام شناخته شده است کاندیدا را شناخته و بر این اساس به کاندیدای اصلح رای داد.

وی بیان کرد: فعالیت‌های ضد ایرانی شبکه‌های ماهواره‌ای عربی و غربی و تبلیغات کشورهای عربی بر این اساس است که تا جمهوری اسلامی وجود داشته باشد منطقه به آرامش نخواهد رسید و لازم است همه ایرانیان از سوریه و عراق و سایر کشورها اخراج شوند.

اوضاع سیاسی دنیا باید مورد توجه کاندیدا قرار گیرد

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه اوضاع سیاسی دنیا باید مورد توجه کاندیدا قرار گیرد افزود: در این برهه از زمان دشمنان برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران مصمم تر شده اند زیرا هر اندازه ایران پیشرفت بیشتری داشته باشد دشمنی دشمنان بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه برخی کشورهای عربی سفیر قانونی سوریه را اخراج کرده اند و سخنان توهین آمیزی علیه جمهوری اسلامی ایران به زبان می آورند بیان کرد: قطر با اینکه کشوری کوچک است اما پول نفت و گاز خود را در راه نابودی اسلام ناب و تشیع و ایران صرف می کند.

استاد برجسته حوزه گفت: امروز درک جهان و جهان شناسی امری ضروری است و کاندیدا باید درک اساسی نسبت به این امر داشته باشند.

لزوم درک مشکلات موجود در کشور توسط کاندیدای ریاست جمهوری

وی تصریح کرد: کاندیدای ریاست جمهوری باید از وضعیت داخلی کشور و مشکلات موجود در کشور درکی صحیح داشته باشد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به لزوم آماده کردن مردم برای خلق حماسه سیاسی افزود: کاندیدایی احتمالی باید احساس مسئولیت کنند و به تمام ابعادی که مورد توجه اسلام قرار گرفته است نظر داشته باشند.

این مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: نباید تشتت آرا وجود داشته باشد بلکه باید تلاش شود فرد لایق تر در هر یک از جریان‌های سیاسی انتخاب شود تا تمرکز آرا وجود داشته باشد./ک

برچسب ها: کاندیدا ، احساس ، تشتت آرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.