رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حضور پررنگ تر بانوان در جامعه گفت: تصویر زنان ایران در خارج از کشور، تصویر درستی نیست و آنها فکر می‌کنند که زنان ایران خانه‌دار هستند و هیچ فعالیت بیرونی ندارند و شناساندن صحیح سیمای زن ایرانی تنها با فعالیت خودشان قابل اصلاح است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس، علی لاریجانی امروز(دوشنبه) در جمع مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: حضور 65 هزار نفر از بانوان در عرصه آموزش و پرورش و جامعه فواید زیادی به همراه دارد که مهمترین آن تاثیر فرهنگی و نقش آنان در تربیت نسل جدید است، که از تراز بالایی برخوردار است.

وي در ادامه افزود: تاثیر دیگر حضور موثر زنان به خودشان بر می‌گردد که از آنان انسان‌های فاضلی می‌سازد.

لاريجاني همچنين اظهار داشت: تصویر زنان ایران در خارج از کشور، تصویر درستی نیست و آنها فکر می‌کنند که زنان ایران خانه‌دار هستند و هیچ فعالیت بیرونی ندارند و شناساندن صحیح سیمای زن ایرانی تنها با فعالیت خودشان قابل اصلاح است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: یکی از راه‌های موفقیت در این زمینه،‌ آشنایی بانوان با زبان‌های خارجی به ویژه عربی و انگلیسی است، زیرا تنها با ارتباط مستقیم و حضور در رسانه و سخنرانی است که می‌توان چهره واقعی یک زن متدین ایرانی را به دنیا شناساند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: برای کشورهایی که درگیر جنبش بیداری اسلامی هستند، حضور الگوهای زنان موفق و مسلمان خیلی تاثیرگذار است و نقش حوزه‌های علمیه را در میان کشورهای اسلامی پررنگ‌تر می‌کند.

وی با اشاره به نقش نهادهای مدنی درجامعه، تصریح کرد: درگذشته کانون‌های اسلامی در مورد خانم‌ها وجود داشت، اما بیشتر درحوزه مسایل حماسی و احساسی بود و به جنبه‌های والاتر معارف دینی و اسلامی توجه چندانی نمی‌شد که اکنون با این فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های علمیه می‌توان این انتظار را داشت که سطح ادبیات سیاسی درحوزه زنان هم مانند ادبیات دینی رشد داشته باشد.

رئیس مجلس در پایان از زحمات مدیران حوزه های علمیه و تلاش‌های صورت گرفته از طرف آنان در گسترش فرهنگ اسلامی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

لازم به ذکر است که در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا جمشیدی، مدیرحوزه‌های علمیه خواهران کشور گزارش مبسوطی از عملکرد موفق این حوزه‌ها بالاخص در زمینه‌های پژوهشی و کسب رتبه‌های بالا در جشواره علامه حلی، تالیف 80 کتاب در مرکز مطالعات و تحقیقات زنان و خانواده بیان کرد و خبر از اجرای در دست اقدام طرح‌های زیرساختی همچون تاسیس شهرک پژوهشی بانوان، طرح مدیریت تحول درحوزه ها و نقشه جامع علمی- دینی داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار