تركيه در ميان بحبوحه جنگ در سوريه ، مشغول قاچاق اعضاي بدن مجروحان سوري هستند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ي الديار ؛ مقامات تركيه اعضاي بدن مجروحاني كه از سوريه به بيمارستان هاي آنتاليا و اسكندرون منتقل شده اند را قاچاق مي کنند . پزشكان اين بيمارستان ها پس از بيهوشي، اعضاي بدن مجروحان را جدا كرده و اجساد را براي دفن به سوريه بازميگرداندند.

يك پزشك فرانسوي نيز در گفتگو با الديار موضوع قاچاق اعضاي بدن مجروحان سوري را تاييد كرد. به گفته پزشكان تركيه از 62 هزار مجروح نظامي و غيرنظامي كه براي درمان به تركيه فرستاده مي شوند ، اعضاي بدن 15 هزار و 622 تن از آنان قاچاق و جنازه ي آنان به سوريه ارجاع داده شده است. 

از آنجا كه به پزشكان سوري اجازه ي بررسي و مشاهده جنازه ها در خاك تركيه داده نمي شود  ، خانواده هاي چندتن از مجروحاني كه جنازه شان به سوريه بازگردانده شده، پس از بازكردن كفن آنان متوجه اين حقيقت شدند .

کبد ، کليه و قلب اصلي ترين اعضاي خارج شده بوده و دولت تركيه اين اعضا را براي بيماران خود استفاده ميكند. پزشكان سوري كه از آلمان، فرانسه و بل‍ژيك براي درمان مجروحان آمده بودند، متوجه مسئله ي قاچاق اعضا شدند اما ارتش تركيه مانع اعتراض يا مطرح کردن اين موضوع در رسانه ها شد. 

براساس نوشته چندين سايت معتبر علمي اروپا، از زمان آغاز ناآرامي در سوريه، سرقت اعضاي بدن و عمل پيوند در تركيه به شدت افزايش يافته است .

به نوشته ي الديار، سازمان بهداشت جهاني تحقيقات فوري در اين موضوع را آغاز کرده و از وزارت بهداشت تركيه خواسته ليستي از تعداد عمل هاي پيوند خود را كه در طي چندين سال گذشته انجام داده به همراه نام بيماران براي مقايسه به اين سازمان تحويل دهد.


برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، اعضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار