15 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه و غرفه‌ی چاپ و دیجیتال در بیست و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 15 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور آقایان "عباس مقتدایی‌" سخنگوی کمیسیون مجلس شورای اسلامی، "دکتر قاسم جعفری‌" دبیر کمیسیون آموزش "محمدعلی عبدالله‌زاده" هاشمی مدیرکل پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت‌السلام علیرضا سلیمی، میر قسمت موسوی عصر و ابوالقاسم خسروی اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی شکل گرفت.
سخنگوی کمیته‌ی مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی روند چاپ و نشر در کشور و همچنین شیوه‌ی توزیع و استماع دیدگاه‌های مسئولان و متولیان عرصه‌ی چاپ و نشر کشور کمیته‌ی را برای بازدید نمایشگاه بین‌آلمللی کتاب اعزام کرده است.
وی ادامه داد: این کمیته علاوه بر مذاکره با مسئولان برگزار کننده و بررسی روند عرصه‌ی کتاب و میزان استقبال از کتب مربوطه و همچنین مباحث کیفی پیرامون برگزاری تلاش می کند و ضمن مذاکره با مراجعه‌کنندگان و متولیان نسبت به تعیین نقاط ضعف و قوت موجود گزارشاتی را برای ایتفاده‌ی کمیته‌ی آموزشی تحقیقات آماده می کنند.
وی با اشاره به مشاهدات و نکات قابل توجه به دیگر این کمیته در نمایشگاه امسال تصریح کرد: عمدتا ناشران داخلی موفق به حضور در نمایشگاه شدند و سهل‌گیری‌های نمایشگاه در این دوره‌ کاملا مشهود است و به نظر می‌رسد که هم توسط مجلس و هم توسط دولت و همچنین وزارت‌خانه‌های چون وزارت صنعت موضوع رسیدگی به بازار کاغذ و سامان دادن این عرصه را جدی گرفتند.
"مقتدایی‌" در رابطه با جریان کاغذ و رسیدگی به ان ادامه داد: در روز گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به و.زیر صنعت و معدن و تجارت و نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکری را در صحن علنی مجلس اعلام کردند و فردا مشابه این تذکر به رئیس محترم جمهوری اسلامی داده خواهد شد و امیدواریم که متولیان امر به سرعت در این خصوص اقدام کنند./ص
برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، ناشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار