بنابر گفته معاون پژوهشی دانشگاه علوم و تحقیقات این دانشگاه پیگیر و میزبان تدوین شاخص های رتبه بندی شهرهای دنیا است.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران، دکتر بیات معاون پژوهشی دانشگاه علوم و تحقیقات امروز در نشست خبری تدوین شاخص های رتبه بندی شهرهای دنیا گفت: واحد علوم تحقیقات در این نشست میزبان پیگیر تدوین شاخص های رتبه بندی شهرهای دنیا است.
وی در ادامه افزود: در این نشست علاوه بر تببین این شاخص ها به بحث رفاه به صورت موضوعی، رفاه را مورد ارزیابی می کند که این شاخص ها شامل شهرهای بهره بری، کیفیت زندگی، توسعه زیربنایی، پایداری زیست محیطی و برابری حقوقی و اجتماعی افراد در شهرهای مختلف دنیا است.

وی ضمن اشاره به آیتم های واحد علوم و تحقیقات برای پوشش این نشست عنوان کرد: بدلیل اینکه این واحد وابسته به واحدهای تخصصی همچون دانشکده های زیست و علوم پایه مدیریت شهری و عمران و سازه باعث اولویت در این نشست خبری شده است.

دکتر بیات ضمن بیان به آمار واحد علوم وتحقیقات اشاره کرد همین واحد دارای 535 نفر اعضای هیئت علمی تمام وقت 220 ا عضای هیئت علمی نیمه وقت و همچنین 9 هزار و 799 هزار نفر در مقطع کارشناسی و 275 دکتری حرفه ای و 4 هزار و 86 نفر دکتری تخصصی 4 هزار و 633 فارغ التحصیلان این واحد هستند.

وی درخصوص تعداد رشته ها در این واحد تصریح کرد: 518 تعداد رشته گرایش تحصیلی دارد که از این تعداد 18 دانشکده و 13 مرکز تحقیقاتی وجود دارد و همچنین در 5 سال اخیر 12 همایش بین المللی و 17 مجله علمی و پژوهشی داشته است./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار